صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

دورنما

او استادو د سائوپائولو
برزیل

ارتش اسرائیل کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی را هدف گرفت و امدادگرانی را که ملیت‌های مختلف داشتند، به قتل رساند. بعد از اینکه این اقدام با واکنش امریکا، انگلیس و فرانسه مواجه شد، نتانیاهو در تلاش برای فرار از این انتقادها مدعی شد: «این حادثه غم‌انگیز غیرعمدی بوده است.» او همچنین مدعی است، وقوع چنین اشتباه‌هایی در جنگ عادی و طبیعی است.

 

نو داچلند
آلمان

اسرائیل با حمله به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی خود را در معرض فشارهای جهانی قرار داد. طوری که طی دو روز گذشته، دولت‌های چند کشور خواهان شفاف‌سازی آنچه رخ داده است، شدند و از تل‌آویو خواستند، هرچه زودتر تحقیقات لازم را درخصوص این حمله انجام دهد. این درحالی است که کاروان مزبور تنها برای سیر کردن مردم غزه به مأموریت رفته بود.

 

تورنتو استار
کانادا

اسرائیل با اقدامی که علیه کاروان کمک‌رسان بین‌المللی انجام داد، در معرض خشم جهانی قرار گرفته است. در میان قربانیان این حمله وحشیانه، یک شهروند کانادایی- امریکایی، سه بریتانیایی، یک استرالیایی، یک لهستانی و یک فلسطینی دیده می شدند که همگی به‌صورت داوطلب به این سفر رفته بودند تا به مردم غزه کمک غذایی برسانند.

 

کلارین
آرژانتین

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی درحالی بعد از حمله اسرائیل به کاروان این نهاد جهانی، تحویل مواد غذایی به مردم غزه را به حالت تعلیق درآورد که گرسنگی و بیماری درحال گسترش در غزه است و قحطی در آن بیداد می‌کند. اسرائیل مدعی شده یک نیروی حماس در این کاروان بوده است. اما این اتهامی است که هنوز قادر به اثبات آن نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی