صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

حملات حزب‌الله به مناطق شمالی اراضی اشغالی
حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، مبارزان مقاومت اسلامی، پایگاه نظامی «الراهب» و تجمع نظامیان دشمن در اطراف آن را با سلاح موشکی مناسب هدف قرار دادند. حزب‌الله در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن یک مرکز فرماندهی، پشت پادگان «برانیت» با موشک خبر داد. این نیروها در بیانیه‌های عصر دیروز نیز از هدف قرار دادن خله الورده، رویسات العلم و کفر شوبا خبر دادند. این در حالی است که یگان توپخانه رژیم صهیونیستی نیز صبح دیروز مناطقی در اطراف شهرک «رامیه» در جنوب لبنان را با حمله توپخانه‌ای، هدف بمب‌های فسفری قرار داد. ارتش این رژیم سه‌شنبه‌شب نیز مناطقی را در اطراف شهرک‌های «بلیدا» و «عیناتا» در جنوب لبنان بمباران کرده بود.
 
بستری شدن بیش از ۶۸۰۰ سرباز صهیونیست
بیانیه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حاکی از افزوده شدن بیش از ۶۸۰۰ سرباز دیگر به بخش توان‌بخشی پس از جنگ است. به گزارش وب‌سایت عبری زبان «واللا»، ۷۱ درصد از این سربازان که به مداوا نیاز دارند، سربازان ذخیره هستند، ۳۵۱ نفر از آنها سربازان زن هستند، همچنین مشخص شد که ۳۰۳ نفر از سربازان زن و مرد هنوز در بیمارستان‌ها تحت مداوا بوده و وضعیت ۹ درصد از آنها متوسط و ۶ درصد دیگر وخیم گزارش شده است. پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مارس گذشته از افزایش تلفات نیروهای ارتش این رژیم در درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر داده بودند.
 
رسانه‌های صهیونیست: حمله به رفح بی‌نتیجه است
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بی‌نتیجه بودن حمله زمینی احتمالی به رفح و نجات آن از شکست در مقابل مقاومت، اذعان کردند. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص «نابودی حماس» را به تمسخر گرفت که وی طی این اظهارات مدعی شده عملیات نظامی در شهر رفح برای تحقق این هدف بسیار ضروری است. این روزنامه همچنین فاش کرد، بعد از حمله احتمالی به شهر رفح و پس از «کشتار گسترده» در این منطقه، جنبش حماس باز هم 4 تا 5 هزار نیرو خواهد داشت و این تعداد به‌مثابه یک تهدید همیشگی برای هر نیروی نظامی است که در نوار غزه باقی خواهد ماند. پیش‌تر سرویس‌های اطلاعاتی امریکا در گزارشی مشترک در ماه مارس تأکید کرده بودند که جنبش حماس ممکن است بتواند تا چندین سال به‌رغم تداوم جنگ در نوار غزه مقاومت کند.
 
 عملیات القسام علیه اشغالگران
گردان‌های القسام تأکید کرد که اخیراً عملیات تیراندازی و انفجار بمب‌هایی را به منظور هدف قرار دادن خودروهای اشغالگر در شمال و جنوب کرانه باختری انجام داده است. این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی سه‌شنبه‌شب و صبح دیروز (چهارشنبه) به مناطقی از کرانه باختری یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. همچنین درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در اردوگاه الفارعه رخ داد و مقاومت فلسطین چندین بمب را در مسیر خودروهای نیروهای رژیم صهیونیستی منفجر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی