صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

دوهزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش‌آموزان عشایر
مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان عشایری که دوره متوسطه اول و دوم را در مدارس عشایری گذرانده باشند، می‌توانند از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند. به گزارش ایرنا، علی تیرگیر مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ۲ هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش‌آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این ظرفیت شامل دانش‌آموزان دختر و پسر می‌شود، افزود: با این ظرفیت از افراد عشایر و بومی منطقه برای دانش‌آموزان همان منطقه معلم می‌گیریم که این کاری بی‌بدیل است.
مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین امسال هم مانند سال گذشته در آزمون ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش در آموزگاری، دبیری و معلم پرورشی و هم مربیان تربیت بدنی سهمیه ویژه عشایر را داریم.
تیرگیر اضافه کرد: ظرفیت سال گذشته آزمون استخدامی آموزگاری هزار نفر برای عشایر بود که در نظر داریم امسال این میزان افزایش یابد.

میادین میوه‌ و تره‌بار تهران در روز قدس تعطیل است
همزمان با روز جهانی قدس همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، روز جمعه ۱۷ فروردین همزمان با روز جهانی قدس همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پایتخت تعطیل است. این تصمیم با هدف حمایت کارکنان این سازمان از مردم مظلوم فلسطین و حضور در راهپیمایی روزجهانی قدس اتخاذ شده است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده است. بیش از ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره‌بار در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است.

تکمیل ایستگاه‌های مترو در خطوط ۶ و ٧
معاون شهردار تهران به افزایش خطوط مترو در پایتخت اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های مترو در خطوط 6 و 7 تکمیل شده و حدود 50 ایستگاه نیز آماده هستند، همچنین عملیات خط 10 هم آغاز شده است.
به گزارش فارس، لطف‌الله فروزنده با اشاره به اینکه بودجه به گونه‌ای طراحی و هدایت شده است که افزایش رفاه شهروندان را در پی داشته باشد، اظهار داشت: رویکرد شهرداری عدالت‌محوری است و برهمین اساس تلاش کردیم با مدیریت درست بودجه، سطح رفاه و ارائه خدمات به شهروندان فهیم پایتخت توسعه پیدا کند. فروزنده گفت: توسعه حمل و نقل مهم است و سعی کرده‌ایم که در بودجه، سهم قابل‌توجهی در این دوره از مدیریت شهری برای آن در نظر گرفته شود، لیکن معتقدیم شهر تهران نیازهای دیگری از جمله نوسازی بافت فرسوده و... را نیز دارد که همه مهم هستند، سیاست مدیریت شهری بر آن است که اگر بودجه‌ای انبساطی شود به سمت پروژه‌های عمرانی و توسعه پایتخت هدایت می‌شود. وی افزود: هدایت بودجه به سمت پروژه‌های عمرانی، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت و همچنین باعث رونق اقتصادی می‌شود. فروزنده در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فضای سبز در پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از مناطق کلانشهر تهران، صاحب پارک منطقه‌ای شده‌اند؛ همچنین با سه بزرگراه مهم از جمله شوشتری، بروجردی و یادگار امام، گام‌های بزرگی در جهت بازگشایی گره ترافیکی در پایتخت برداشته شده است.
وی گفت: عمده این پروژه‌ها به دلیل داشتن معارض، قریب به 15 سال بر زمین مانده بود و ما مسأله معارض را که سال‌ها گریبانگیر مردم  بود را حل و فصل کردیم. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: پروژه بروجردی گره ترافیک غرب را شکست و با افتتاح بزرگراه شوشتری و یادگار امام، گره ترافیکی شرق و آزادگان نیز مرتفع خواهد شد.
 وی در ادامه به افزایش خطوط مترو در پایتخت اشاره کرد و افزود: طی این مدت ایستگاه‌های مترو خط 6 و خط 7 که ناقص بود تکمیل و حدود 50 ایستگاه آماده و مهیا شد، ضمن اینکه عملیات خط 10 نیز شروع شده و برنامه‌های متعددی نیز برای توسعه خطوط دیگر داریم. فروزنده با اشاره به اینکه رویکرد ما این است که تهران ارزان اداره شود، تصریح کرد: با اقداماتی که در میادین میوه و تره‌بار انجام شد، سعی شده که خدمات را با 40‌در صد زیر قیمت بازار به مردم ارائه دهیم، همچنین در بحث ساختمان نیز رونق ایجاد شده و طبق مصوبات کمیسیون ماده 5، به مردم اجازه داده شده که در صورت تجمیع در بافت فرسوده عوارض آنها صفر شود و یک طبقه تشویقی نیز خواهند گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی