صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد

افتتاح فاز اول پروژه شهید شوشتری در سال جاری

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه حجم کارهای پیش‌بینی شده زیاد است، درباره پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شد که فعال هستند و ۳.۷ کیلومتر از این تعداد افتتاح شده و ۳.۶ کیلومتر هم در مسیر کندرو شمالی پروژه آزادگان تحویل شده است. هادی حق‌بین، افزود: در شاخه غربی یادگار امام هم در حال انجام فعالیت هستیم.
او در ادامه توضیح داد: سال جاری ۹.۶ کیلومتر از پروژه شهید شوشتری در فاز اول  تحویل داده می‌شود .
حق‌بین گفت: در سال 1402 هم در بخش آسفالت، یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است و یک سوم از آن هم در سطح بزرگراه‌ها پخش شده است. 
برنامه هجده‌گانه تقاطع‌ها تکمیل شده است
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص اصلاح، تکمیل و احداث تقاطع‌های پایتخت نیز توضیح داد: پروژه‌ها در ابعاد مختلفی هستند. امسال مطابق برنامه، ۱۸ تقاطع تکمیل شد که دو تقاطع در مرحله آسفالت و خط‌ کشی است. تعداد دیگری هم در دست اجرا داریم که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود این درحالی است که ابعاد پروژه‌های بعدی بزرگ‌تر و اثرگذار‌تر خواهد بود.   حق‌بین گفت: پروژه آزادراه شهید شوشتری از جمله مهم‌ترین پروژه‌های شهری به شمار می‌رود. اغلب معارضین پروژه رفع شده‌ است و فاز اول آن که ۹.۶ کیلومتر است، سال آینده قطعاً تکمیل خواهد شد. توافقات درباره فاز دوم که حدود ۶ کیلومتر است، به صورت کامل انجام نشده چون در اراضی نظامی و محیط زیست است. البته اگر بخشی از پروژه تونل‌سازی داشته باشد به زمان بیشتری برای تکمیل پروژه نیاز است. بودجه  پروژه برای فاز اول حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی