گزارش و خبر

تسلیت وزیر ورزش برای شهادت جمعی از فرماندهان سپاه
وزیر ورزش و جوانان در پیامی شهادت سردار زاهدی و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه را تسلیت گفت.
کیومرث هاشمی دیروز در پیامی حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم و شهادت سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و تعدادی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
در متن پیام وزیر ورزش آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
وقاحت رژیم جعلی صهیونیستی با جنایت‌هایی که طی ماه‌های اخیر هم به اوج رسیده، همچنان ادامه دارد و خوی وحشی‌گری و ددمنشانه‌ آنها پس از حملات وحشیانه به کودکان، زنان و مردان غزه، با نقض دوباره حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهونیستی در پایتخت یک دولت رسمی و به کنسولگری رسمی یک کشور همراه شده است.
این رژیم منحوس، تلاش مذبوح و ناجوانمردانه‌ای برای گسترش درگیری در منطقه دارد و به سبب درماندگی و خوی بزدلانه، این اقدام نابخردانه را انجام داده و هیچ شکی نیست که همچنان منجر به شکست خواهد بود و عزت و اقتدار ایران اسلامی ادامه دارد.
با محکومیت حرکت مذبوحانه‌ اسرائیل غاصب، شهادت رزمندگان دلاور و مجاهدان خستگی‌ناپذیر و پیرو صادق و خالص ائمه اطهار، سردار سرلشگر پاسدار محمدرضا زاهدی، سردار سرتیپ‌ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی و سایر شهدای عزیز را به محضر امام زمان ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده معظم این سرداران شهید و دیگر شهدا و تمامی آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان جهان، تبریک و تسلیت می‌گویم.
 کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی و فوتبال هم در پیام‌های جداگانه علاوه بر محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، شهادت سرداران سپاه را تسلیت گفتند.

کامبک یزدانی روی تشک!
ستاره کشتی ایران به احتمال زیاد بعد از ۸ ماه دوری از میادین، در مسابقات رنکینگ مجارستان به میدان می‌رود.
حسن یزدانی بعد از انجام عمل جراحی روی کتف خود مدتی از تمرینات کشتی دور بود اما شاخص‌ترین چهره کشتی ایران زودتر از پیش‌بینی پزشکان، در حال حاضر تمرینات کشتی خود را با کشتی‌گیران نوجوان در مازندران دنبال می‌کند تا از دو هفته دیگر تمرینات کشتی را طبق روال سابق به مرور با کشتی‌گیران بزرگسال شروع کند.
بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، هادی وفایی‌پور تنها رقیب یزدانی برای کسب دوبنده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی در المپیک، در صورتی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شود، وارد رقابت انتخابی با حسن یزدانی برای حضور در المپیک پاریس خواهد شد.

نعمتی، دستیار مداح در تیم ملی
 فاطمه نعمتی به کادر فنی تیم ملی تکواندوی دختران اضافه شد.
با پیشنهاد کادر فنی تیم ملی تکواندو و موافقت مدیر فنی تیم‌های ملی، فاطمه نعمتی به عنوان مربی تیم ملی به جمع کادر فنی اضافه شد تا از این به بعد در کنار مینو مداح سرمربی و مهروز ساعی مربی تیم ملی، کارش را در تیم ملی شروع کند.سال قبل نعمتی به عنوان مربی ادواری در تیم ملی حضور داشت.
 او مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۰۸ چین و سابقه مربیگری تیم ملی تکواندوی نونهالان دختر را در مسابقات قهرمانی آسیا ویتنام ۲۰۲۲ را در کارنامه خود دارد.
 
فرنگی کاران به اردو برمی گردند
فرنگی کاران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیای قرقیزستان، به اردو برمی گردند. روزهای ۱۵تا۲۴ فروردین در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.
پویا دادمرز، مهدی احدی، امیررضا ده بزرگی، مهدی جواهری، ایمان محمدی، میثم دلخانی، محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، محمدرضا رستمی، دانیال سهرابی، امین کاویانی‌نژاد، امیر عبدی، رسول گرمسری، محمد ناقوسی، علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمدهادی ساروی، علی عابدی درزی، امین میرزازاده و فردین هدایتی اردونشینانی هستند که به ترتیب در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم برای 9 روز زیر نظر حسن رنگرز و دستیارانش طالب نعمت‌پور، حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، فرزاد ایمانعلی‌زاده تمرین می‌کنند.
 رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۷و۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی