14 تیرانداز درآخرین انتخابی المپیک

تیراندازان ملی‌پوش تفنگ و تپانچه ایران برای حضور در آخرین انتخابی المپیک به میزبانی ریودوژانیرو، عصر فردا راهی برزیل می‌شوند.
مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان و سهمیه المپیک پاریس 2024 تفنگ و تپانچه از 23 فروردین ماه در ریودوژانیرو شروع می‌شود. تیراندازان ایرانی قراربود اسفندماه سال قبل به آلمان بروند تا هم درمسابقه تدارکاتی مونیخ محک بخورند و هم دراردوی هانوفر تمرینات جدی را با فشنگ‌های تست شده انجام دهند و از همانجا به برزیل بروند، اما گاف فدراسیون و عدم صدور ویزا به دلیل عدم تمکن مالی، اردوی هانوفر را هوا کرد تا ملی‌پوشان به جای تمرین در هانوفر طبق شرایط استاندارد، در تهران بدون فشنگ تست شده آماده شوند؛ اتفاقی که حتی اجازه تجهیز سلاح‌ها را از ملی‌پوشان گرفت تا آنها با وضعیتی مثل مسابقات قبلی پا به آخرین میدان برای شکار سهمیه المپیک بگذارند. هر چند تیم چند روزی زودتر به برزیل می‌رود تا هم 14 تیرانداز ملی‌پوش با شرایط آب و هوایی هماهنگ شوند و هم تمرین بهتری داشته باشند.
امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و هادی غرباقی، شرمینه چهل امیرانی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی و الهه احمدی تیراندازان تفنگ هستند که مریم طالبی اسم آنها را در لیست مسافران برزیل نوشته است.
جواد فروغی، سجاد پورحسینی و وحید گلخندان، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و زینب طوماری هم تیراندازان ملی‌پوش تپانچه هستند که زیر نظر محسن نصر اصفهانی سرمربی تیم آماده شده‌اند و درخط آتش برزیل قرار می‌گیرند.ناصر رسولی هم سرپرست تیم است.
در رقابت‌های جهانی برزیل هر کشور در هر ماده می‌تواند حداکثر دو سهمیه برای المپیک پاریس بگیرد و ایران که در تفنگ بادی 10 متر بانوان دو سهمیه‌اش را تکمیل کرده است، در این بخش سهمیه جدید نمی‌گیرد. تفنگ 10 متر مردان، تفنگ سه وضعیت زنان و مردان، تپانچه بادی 10 متر زنان و مردان و تپانچه 25 متر زنان ماده‌هایی هستند که ایرانی‌ها می‌توانند در آنها سهمیه بگیرند.
تاکنون هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ بادی 10 متر و محمد بیرانوند در تراپ سهمیه المپیک پاریس را به دست آورده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی