صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اجابت دعا در شب‌های قدر
صفحه مجازی منتسب به آیت‌الله فاطمی‌نیا به موضوع اجابت دعا در شب‌های قدر اشاره داشته و در این باره آورده: «مرحوم استاد فاطمی‌نیا(ره): شب قدر، ابتدا باید از گناهان‌مان استغفار کنیم و تصمیم بر جبران بگیریم. بعضی از گناهان مانع اجابت دعا می‌شود.
اما نکته این است که به هرحال خیلی از گناهان را انجام داده‌ایم و درحال حاضر نمی‌توانیم جبران کنیم! مثل اینکه الان برویم در فلان شهرستان و دلی را که شکسته بودیم، به دست آوریم، یا بخواهیم دو- سه سال نماز قضا را بجا آوریم، یا بخواهیم حق‌الناس‌هایی که به گردن داریم، جبران کنیم. اینها را که فی‌المجلس نمی‌توانیم انجام دهیم. پس چه باید کرد؟! در این شرایط می‌گویم به خدا عرض کنید: «خدایا من با تو عهد می‌بندم از این مجلس که بیرون رفتم، در اولین فرصت ممکن این قدم‌ها را بردارم و جبران گذشته کنم و تو هم به لطف و کرم بی‌انتهایت لطفی کن تا این گناهان مانع اجابت دعای من نشود.» یقین بدانید این کار مؤثر است، خدا از دل‌ها آگاه است، خدا کریم‌تر از آن است که بخواهد اینجا با من تسویه حساب کند! وقتی می‌بیند بنده‌اش واقعاً پشیمان است و الان دستش به جایی نمی‌رسد، حتماً مهلت جبران می‌دهد. اصلاً اگر همچون حالی داشته باشد و با تمام وجود از گذشته‌اش ناراحت باشد، قطعاً خداوند کریم او را می‌بخشد.»

در کارگاه‌های فرهاد حسن‌زاده چه می‌گذرد؟
فرهاد حسن‌زاده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به برپایی کارگاه‌های آموزشی نویسندگی اشاره کرده و در این باره با عنوان «در کارگاه‌های فرهاد حسن‌زاده چه می‌گذرد» نوشته است: «این کارگاه‌ها به بچه‌ها تجربه‌ یادگیری در کنار نویسنده‌ای را می‌دهد که راه دشواری را برای جهانی شدن طی کرده است. در این کارگاه‌ها بچه‌ها به روش کلاسی آموزش نمی‌بینند. بلکه نوشتن داستان را با توجه خلاقیت فردی خود تجربه می‌کنند و به مرور با عناصر داستانی آشنا می‌شوند. (ایده‌یابی، طرح داستان، گره‌افکنی و گره‌گشایی، شخصیت‌پردازی و...) در این کارگاه‌ها بچه‌ها علاوه بر نوشتن، به درک متفاوتی از مفهوم هنر و خلاقیت و فلسفه می‌رسند.
در این کارگاه‌ها بچه‌ها با یافتن نگاه هنری در متفاوت دیدن و شنیدن و برخورد متفاوت با پدیده‌های پیرامون خود آشنا خواهند شد و از تجربیات خود با هم گفت‌وگو خواهند کرد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها علاوه بر نوشتن خلاقانه از تجربه‌های کتابخوانی و نقد داستان سخن خواهند گفت.»

چه خوشبختم که اهل ساز و نوا هستم
تهمورث پورناظری با انتشار پستی در صفحه مجازی‌اش به هنر موسیقی اشاره کرده و در این باره آورده: «موسیقی برای تو چیست؟ دیروز برای من شاید اولین بارهایی بود که معجزه موسیقی را تا این حد روی خودم کشف کردم. داستان ازین قرار بود که؛ چند روزی خیلی دل و دماغ نداشتم آن هم دور از میهن. دوست عزیزی به دیدار من آمده بود و چندین عکس گرفت و وقتی عکس‌ها رو دیدم، گفتم سازی می‌زنم و شما هم لطفاً فیلم بگیر. حدوداً یک ساعتی ساز زدم و پس از تمام شدن دیدم که تا چه اندازه احوالم خوب شده و نیرویی توانمند همه‌ من رو دربر گرفته. هزار بار سر به آستانش فرو می‌آورم که چه نعمتی از طرف خانواده به من ارزانی داشته که نوایِ خدایی موسیقی از پیش از تولد تا به امروز، جان و جهان من را به خودش نواخته و چه خوشبختم که اهل ساز و نوا هستم.»

خداحافظی مرجانه گلچین از دنیای بازیگری
مرجانه گلچین در فضای مجازی از خداحافظی خود با دنیای بازیگری پس از ۴۶ سال خبر داد.او با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش آورده: «سلام بر هموطنان جان. خیلی بی‌مقدمه سر اصل مطلب می‌روم. مدتی بود که روی یک تصمیم خیلی با خودم کلنجار می‌رفتم که آیا باید این تصمیم را بگیرم یا نه. یک خبر و یا یک تصمیمی که برای خودم خیلی ناگوار است و شاید برای خیلی از شما این گونه نباشد؛ ولی خب طبیعی است که بعد از ۴۶ سال در یک حرفه کار کردن و به یک باره تصمیم به خداحافظی گرفتن با آن، کار سختی است. من از بچگی این کار را شروع کردم، با این حرفه رشد کردم، بزرگ شدم تا به این سن رسیدم؛ به همین دلیل دل کندن از آن سخت است. ولی تصمیمی بود که بالاخره باید گرفته می‌شد و فکر کردم که در آغاز سال جدید اعلام کردن آن شاید خیلی درست‌تر باشد. ممنونم بابت حمایت‌ها، لطف، مهر و انرژی ای که در تمامی این سال‌ها از شما دریافت کردم. ممنونم بابت نگاه‌های مهربان و لبخندهای زیبای شما که همیشه انرژی‌بخش بود. شما خانواده دوم من بودید بدون اینکه با هم نسبت خونی داشته باشیم. دلم برای یکایک شما خیلی تنگ می‌شود و فکر می‌کنم این دلتنگی بسیار بسیار سخت و عذاب‌آور خواهد بود، ولی به هر حال دوستتان دارم. جای شما همیشه در قلب من خواهد بود. خداحافظ همگی.»

جستجو
آرشیو تاریخی