خرده خبر

فردا؛ تشییع شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی
مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام فردا در فدراسیون تیراندازی برگزار می‌شود.
مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، همزمان با شب‌های قدر و ایام شهادت امام علی(ع) و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، ورزشکاران و خانواده تیراندازی و عموم مردم ساعت 9 صبح فردا 15 فروردین ماه در فدراسیون تیراندازی برگزار می‌شود.
مراسم وداع با پیکر شهید امشب، بعد از نماز مغرب و عشا در فدراسیون تیراندازی برگزار می‌شود.

پرواز ساحلی‌بازان به شرق آسیا
تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران برای حضور در دو تور آزاد آسیا راهی فیلیپین و تایلند شدند. ساحلی بازان ایران برای جایگاه بهتر در رنکینگ جهانی و قرعه آسان در رقابت‌های انتخابی المپیک بعداز اردوی 7 روزه بامداد دیروز به شهر مانیل فیلیپین پرواز کردند.
عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی در تیم ایران الف رتبه یازدهم سیدبندی انتخابی المپیک را دارند و تیم ب ایران هم با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی و ابوالحسن خاکی‌زاده در سید 21 قرار دارند. تور آزاد ساحلی آسیا از 16 تا 19 فروردین با حضور 24 تیم در 8 گروه برگزار می‌شود که ایران با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
ساحلی بازان ایران بعد از تور آزاد آسیایی فیلیپین، برای شرکت در تور آزاد سامیلا سونخولا به تایلند می‌روند که از 25 تا 28 فروردین ماه برپا می‌شود.
رحمان رئوفی سرمربی، آرش رامسری مربی و غلامرضا بحریه سرپرست، ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند. 

کامبک کاپیتان به روی تشک
 کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی پس از بخشش محرومیتش از سوی اتحادیه جهانی کشتی از امروز روی تشک بازگشت.
در جریان رقابت‌های جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ صربستان بود که اتحادیه جهانی کشتی با توجه به رفتار غیرورزشی محمدعلی گرایی، این کشتی‌گیر را به مدت یک‌سال از حضور در میادین کشتی محروم و به پرداخت جریمه سنگین محکوم کرد.
فدراسیون کشتی ایران اما با گرفتن وکیل پیگیر روند کار‌گرایی شد و در نهایت با پرداخت مبلغ ۷ هزار فرانک به‌عنوان جریمه، محرومیت‌گرایی بخشیده شد.
تیم کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی بلگراد توانست در ۴وزن سهمیه المپیک را به‌دست آورد و تنها در دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است.
با این حساب، محمدعلی‌گرایی دیگر مشکلی برای حضور در مسابقات مختلف نخواهد داشت.
 
کمانداران در اردوی جهانی
کمانداران ریکرو مسافر کاپ جهانی یکشنبه تمریناتشان را زیر نظر سونگ چیل هونگ سرمربی کره‌ای در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی شروع کردند. محمدحسین گلشنی، رضا شبانی، صادق اشرفی، فائز محمدی، مبینا فلاح، یسنا پورماهانی، حوریه حاجی حسینی 7 کماندار اردونشین هستند که تا پرواز به کاپ جهانی شانگهای چین در اردیبهشت ماه ادامه دارد. ملی‌پوشان بعد از آن به کره می‌روند تا 20 روز هم در این کشور تمرین کنند و بعد هم در مرحله دوم کاپ جهانی به میزبانی کره جنوبی از اول تا ششم خردادماه رقابت می‌کنند.
 کمانداران ایرانی در کاپ‌های جهانی برای رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی ترکیه آماده می‌شوند.

توفیقی؛ مربی تیم ملی شطرنج زنان
با حکم شادی پریدر، همایون توفیقی مربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران شد.
شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج، حکم مربی تیم ملی زنان را به نام استادبزرگ همایون توفیقی امضا کرد تا با شروع اردوی تیم از 16 فروردین ماه در چالوس، او چهار روز تمرین شاگردانش را زیر نظر بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی