دختران یخی در آغوش تاریخ

شادباش صبر با طلایی ارزشمند

فائزه زمانی
خبر‌نگار

داستان بعضی‌ها فرق‌ها دارد، همان‌ها که جست‌و‌جوی بیشتری برای پیدا کردن خورشید می‌کنند تا نور بیشتری را لمس کنند. دختران هاکی باز از همین قبیل هستند، همان‌ها که با امید و همت خود به دل یخ زدند تا خواسته‌شان را با عبور از سردی‌ها و سختی‌ها به دست بیاورند؛ قهرمانی آسیا حالا کم‌ترین پاداش این ماجراجویی در دل یخ است، مدالی که بیانگر شادباش اندیشه‌ای است که از دل جدی‌ترین روزها حالا شیرین‌ترین لحظات را رقم زده است.
دوازدهمین دوره مسابقات هاکی روی یخ برای دختران ایران خوش یمن بود، ملی‌پوشان با شکست تیم‌های امارات، قرقیزستان و هند به فینال این مسابقات رسیدند. دختران یخی که به خوبی قدر این موقعیت را می‌دانستند در فینال مسابقات چیزی کم نگذاشتند و با شکست 4-0 فیلیپین، بدون شکست قهرمان شدند تا تاریخ را مقابل خود به زانو درآورند.
بنابراین ملی‌پوشان هاکی روی یخ که اردیبهشت پارسال در مسابقات قهرمانی آسیا نقره‌ای شده بودند، اینجا طلایی شدند تا سکانس آخرماجراجویی شان در پیست یخ بیشکک، برخلاف پیست تایلند شاد تمام شود.
از تبریک رئیس جمهور تا کریم باقری
بعد از این قهرمانی رئیس جمهور در پیامی قهرمانی دختران یخی را اینچنین تبریک گفت:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
پیروزی مقتدرانه و کسب عنوان قهرمانی ارزشمند تیم ملی هاکی روی یخ دختران کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا-اقیانوسیه را صمیمانه به مردم عزیز ایران، جامعه ورزشی و بویژه بانوان ورزشکار کشورمان تبریک می‌گویم.
این درخشش امیدآفرین که با چهار دیدار متولی و بدون شکست به دست آمد، گواهی روشن بر توانمندی‌ها و شایستگی‌های زنان لایق و شایسته این مرز و بوم است که امیدوارم با برنامه‌ریزی و عنایت ویژه مسئولان ورزشی، شاهد تداوم بالندگی و موفقیت این عزیزان در دیگر رقابت‌های ورزشی باشیم.
این پیروزی افتخارآفرین را به همه ملی‌پوشان، مربیان و سایر دست‌اندرکاران این ورزش حرفه‌ای جذاب و مهیج تبریک می‌گویم و توفیقات روزافزون آنان را مسألت دارم.»
هم چنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک به ورزشکاران تیم هاکی اظهار داشت: «کسب مقام درخشان و افتخارآمیز قهرمانی بانوان ورزشکار کشورمان در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه هاکی روی یخ موجب مسرت و مباهات شد.»
کریم باقری پیشکسوت پرسپولیس هم با انتشار یک استوری حمایتی در صفحه شخصی خود، قهرمانی را برای دختران هاکی باز شیرین‌تر کرد و با متن تبریک به شیردختران هاکی روی یخ، این قهرمانی را تبریک گفت.

بهترین‌ها در چنگال دختران ایران
اعظم سنایی کاپیتان پرتلاش تیم ملی که نقش مؤثری در این قهرمانی داشت، ضمن کسب عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن ایران، چهارگوشه زمین یخی را بوسید و از تیم ملی خداحافظی کرد.عسل حیدری هم با 8 گلی که در این رقابت‌ها به ثمر رساند، خانم گل مسابقات شد. او همچنین با 3 پاس گلی که داشت، یازده امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن مسابقات هم لقب بگیرد.
دیانا فرزام نیا هم با 7 پاس گل، بهترین پاسور این رقابت‌ها شد.
هم چنین آرزو ایزدی با 4 کلین شیت بهترین دروازه بان آسیا -اقیانوسیه شد تا ایرانی‌ها بهترین‌های این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی