صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

خبر در خبر

ایرنا

  عزت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش گفت: فرودگاه کیش با ثبت جابه‌جایی ۱۶ هزار مسافر در یک روز، رکورد بیشترین تعداد پرواز، اعزام و پذیرش مسافران نوروزی را زد. انجام ۱۲۴ پرواز رفت و برگشت و جابه‌جایی ۱۶ هزار مسافر در یک روز، سبب ثبت رکوردی جدید به نام مدرن‌ترین فرودگاه کشور شد.
 

مهر

 حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان‌رضوی با اشاره به موج سوم سفر به مشهد مقدس از ورود بیش از ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار زائر به استان و مشهد خبر داد. وحید امیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه: بیش از ۳۷هزار گردشگر نوروزی از مجموعه جهانی بیستون در شهرستان هرسین بازدید کرده‌اند.
 

 

ایسنا

 وحید امیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه: بیش از ۳۷هزار گردشگر نوروزی از مجموعه جهانی بیستون در شهرستان هرسین بازدید کرده‌اند.
 

مهر

  حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: نوروز امسال بیش از ۴ میلیون نفر از بناهای تاریخی این استان بازدید کردند.
 

 

ایسنا

 غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به تردد عادی و روان در محورهای استان، گفت: طی ۱۸ روز گذشته، تعداد یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۷۴  وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.
 

 

ایسنا

 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید ۷۷ هزار و ۱۹ گردشگر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد خبر داد.
 

 

باشگا خبرنگاران

  علی‌اکبر قربانلو رئیس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز ایرانی در ایام نوروز بی‌سابقه و تاریخی بود. بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-عباس آباد در این طرح مشارکت داشتند. برآورد ما این است که این میزان تا پایان طرح یعنی تا پایان امروز ۱۴ فروردین به بیش از ۴۰۰ نفر برسد. تا کنون این رقم مشارکت، در تاریخ حفاظت مردمی از این «گونه» در ایام نوروز در این منطقه بی‌سابقه بوده است. تمامی این افراد با هزینه شخصی و همراه با وسیله نقلیه شخصی از بیش از ۱۰ استان کشور از تمامی نقاط کشور حضور داشتند که این امر باعث دلگرمی ما در این منطقه شده است.
 

میراث آریا

 اصغر عزیزی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷ رستوران و یک سفره‌خانه در شهرستان ابهر به دلیل‌عدم رعایت قوانین صنفی ماه مبارک رمضان پلمب شد. این واحدهای صنفی متخلف در اجرای طرح برخورد با تظاهر به روزه‌خواری تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. از آغاز طرح نوروزی و طرح ضیافت گشت مشترک متشکل از اداره صمت، تعزیرات، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و اماکن فراجا تشکیل شد که تاکنون از ۶۸۵ واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است. اماکن پذیرایی برای عرضه غذای سرد و گرم یک ساعت قبل از افطار مجاز به فعالیت هستند.
 

 

میراث آریا

 سیدکمال هادیان‌فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از نشست و برخاست بیش از ۲۰ هزار پرواز حد فاصل ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند. با تدابیر در حوزه حمل و نقل عمومی برون‌شهری، امسال شاهد افزایش میزان رضاتمندی مسافران در همه شقوق حمل و نقل هستیم. تأکید ما از پیش از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بر فروش بلیت هواپیما در این ایام طبق نرخ مصوب بوده و توصیه ما به مسافران نیز تهیه همزمان بلیت رفت و برگشت پیش از شروع سفرشان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی