صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

 ورود به محدوده‌های طرح ترافیک تهران با نرخ جدید؛ از امروز
 سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک شهر تهران از امروز ۱۴ فروردین‌ماه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ با نرخ‌های جدید اجرایی می‌شود.
به گزارش ایرنا، شورای شهر تهران که مسئولیت نرخ‌گذاری را بر عهده دارد در اواسط بهمن‌ماه سال گذشته رقم پایه طرح ترافیک و ضرایب محاسبه را مشخص کرد که بر این اساس رقم نرخ پایه طرح ترافیک از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۷۵ هزار تومان در سال ‌جاری افزایش یافت.
به عبارتی ضریب تردد در محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) ۱.۵ درصد، محدوده کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) در روزهای غیرمجاز ۰.۷۵ درصد و هر دو محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) و کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) ۱.۵ درصد پیش‌بینی شده است.
بنا بر این گزارش، زمان ورود و خروج خودروها به محدوده طرح ترافیک یکی از شاخص‌های تعیین قیمت خواهد بود، به گونه‌ای که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، ضریب مربوط به ساعت تردد برای نخستین ورود یا تردد در ساعات اوج صبحگاهی یعنی ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح و آخرین خروج یا تردد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ضریب ۱.۵ درصد خواهد بود.
همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، عوارض برای صدور مجوز تردد خودروی ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام و عوارض سالانه خودرو و بدهی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای خودروی خود را پرداخت کرده باشند، متناسب با محدوده مرتبط با محل سکونت با ضریب ۰.۵ محاسبه می‌شود.


نقشه ساخت مسجد در پارک قیطریه تغییر کرد
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه ارائه داد. 
به گزارش مهر، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه و احتمال قطع برخی درختان اظهار داشت: تعجب می‌کنم؛ مگر قراراست هر جایی مسجد ساخته می‌شود، درخت قطع شود؟ 
وی با اشاره به اینکه از دهه ۷۰ تاکنون در ۴۳ بوستان فرامنطقه‌ای تهران مسجد احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: پارک قیطریه هم مثل دیگر پارک‌های فرامنطقه‌ای، نیاز به توسعه فضای فرهنگی دارد و در آن  درخواست احداث مسجد شده است اما این به معنی قطع درختان آن نیست و مانند دیگر پارک‌ها برای ساخت ‌و ساز درون فضای پارک به هیچ‌وجه، هیچ درختی قطع نمی‌شود. 
مختاری با اشاره به اینکه مسجد پارک قیطریه قرار است درست جای یک انبار متروکه و در نزدیکی خیابان اصلی ساخته شود، گفت: در طرح اولیه قرار به جابه‌جایی ۴ اصله درخت بود که پس از بازدید شهردار تهران و دستور اکید وی بر جابه‌جا نکردن این درختان، نقشه ساخت مسجد تغییر کرد. در نقشه جدید هیچ درختی حتی جابه‌جا هم نخواهد شد. اساساً احداث مسجد هیچ تزاحمی برای هیچ‌کدام از درختان پارک ایجاد نخواهد کرد. 


رئیس سازمان بهزیستی کشور در روز جهانی آگاه‌سازی اوتیسم عنوان کرد
مخارج خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بیشتر از سایر معلولان است
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی، بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که کودکانی با سایر معلولیت‌ها دارند.
به گزارش سازمان بهزیستی کشور، «علی‌محمد قادری» در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاه‌سازی اوتیسم (۱۴ فروردین‌ماه) افزود: سامانه هوشمند غربالگری اوتیسم سازمان بهزیستی به آدرس autism.behzisti.net برای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله در زمینه این اختلال در سازمـان بهزیستی کشور، طراحی شـده است. این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و برخط آزمون غربـالگری توسـط خـانواده‌ها و ارجاع به پایگاه‌های غربالگری و تشـخیص برای دریافت خدمات تشخیصی و نیز معرفی برای بهره‌مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه توانبخشی و آموزشـی ویژه اختلال طیف اوتیسم فعـال در سراسـر کشور (تحت نظـارت سازمان بهزیستی) را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم کرده است.
 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اختلال طیف اوتیسم شایع‌‏ترین اختلال عصبی رشدی و از جمله اختلالات جدی و پرهزینه‌ای است که بر توانایی برقراری ارتباط، رفتار و تعامل یک فرد تأثیر می‌گذارد.
 قادری خاطرنشان‌کرد: دوم آوریل مصادف با 14فروردین، روز جهانی آگاهی از اختلال طیف اوتیسم نامگذاری شده است و این روز به افزایش آگاهی در مورد این اختلال اختصاص دارد. پیام‌های تبریک مسئولان در چنین روزی، روزنه‌هایی از امید را توجه بیشتر و رفع مسائل پیش‌روی خانواده ‏های دارای فرزند با اختلال اوتیسم می‌گشاید.
 قادری افزود: در سال‌جاری، شعار «اوتیسم و رسالت اجتماعی همگان»، پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور برای روز آگاه‌سازی در زمینه اختلال طیف اوتیسم است تا از این طریق شناخت ویژگی‌های افراد دچار این اختلال، همدلی و همراهی با خانواده‌های دارای عضو با اختلال اوتیسم، تسهیل در برخورداری خانواده ایشان از خدمات اجتماعی و یادگیری برقراری ارتباط مؤثر با افراد دچار این اختلال، با جلوه بیشتری نمایانگر و زمینه یاری همگان برای برداشتن این بار بزرگ از دوش خانواده‌های اوتیسم فراهم شود.

جستجو
آرشیو تاریخی