صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

ماشاریپوف قهر کرد یا مشکلی ندارد؟
ابهام در وضعیت ستاره ازبک!
استقلال در حالی خود را برای دربی آماده می‌کند که هواداران این تیم دیروز با یک خبر جدید و شوکه کننده
مواجه شدند. چرا که خبر رسید جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبکستانی‌ آبی‌ها که از خریدهای سرشناس و مهم نیم فصل استقلال محسوب می‌شود، به دلیل عدم پایبندی باشگاه به تعهداتش در تمرین دیروز این تیم حاضر نشد تا حضورش در دربی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. به گزارش ایلنا، باشگاه استقلال قول‌هایی به این بازیکن مبنی بر تهیه منزل و اتومبیل و تهیه بلیت برای خانواده‌اش برای حضور در تهران داده بود که هنوز هیچ کدام برآورده نشده است و همچنین هزینه هتل محل اقامت این بازیکن در سه روز اخیر هم از سوی علی خطیر پرداخت نشده  اما از باشگاه استقلال خبر رسید که او به دلیل مصدومیت در تمرین شرکت نکرده است. ضمن اینکه ایسنا اعلام کرد، ماشاریپوف همچنان در سوئیت خود اقامت دارد و باشگاه استقلال تا به امروز هزینه‌های اقامت این بازیکن را پرداخت کرده است. همچنین استقلال یک اتومبیل با راننده در اختیار ماشاریپوف قرار داده و قرار است ظرف روزهای آینده نیز خانه‌ای برای او تهیه شود تا خانواده این بازیکن نیز به‌زودی به ایران بیایند. در این شرایط مشخص نشد که او واقعاً قهر کرده و از فرصت در پیش بودن دربی برای بهتر شدن شرایطش استفاده کرده یا از اساس مشکلی بین او و استقلال وجود نداشته است! گفتنی است استقلال در شرایطی این هفته موفق شد استقلال خوزستان را شکست بدهد که تک گل این تیم توسط گوستاوو بلانکو روی سانتر ماشاریپوف به ثمر رسید تا همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی بماند. این بازیکن ازبک در بازی با ملوان هم گل تساوی‌بخش استقلال در انزلی را به ثمر رساند تا در این مدت کوتاه اثرگذاری خود را نشان داده باشد و حالا باید دید وضعیت او در استقلال به چه صورت پیش خواهد رفت!


ماده قانونی علیه بخشش کنعانی‌
محمدحسین کنعانی‌زادگان با دریافت کارت زرد جنجالی در دیدار با فولاد،‌ چهار کارته شد و دیدار با استقلال را از دست داد. به گواه اکثر کارشناسان داوری، خطای کنعانی‌زادگان روی لوسیانو پریرا نیازی به کارت زرد نداشت و محمدرضا مهدوی به اشتباه به مدافع پرسپولیس اخطار نشان داد. همین موضوع  باعث شد باشگاه پرسپولیس بلافاصله نسبت به کارت زرد کنعانی‌زادگان اعتراض کند و خواستار بخشش کارت زرد این بازیکن شود اما براساس بند 15 آیین‌نامه انضباطی، تنها در صورتی که داور در تشخیص هویت بازیکن خاطی دچار اشتباه شده باشد،‌ اخطار بازیکن می‌تواند با اعتراض رسمی از سوی باشگاه مورد نظر پاک شود. بر اساس همین بند نیز به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس شانس چندانی برای بخشش محرومیت بازیکن خود نخواهد داشت.


شایعه عجیب خودکشی آلوز!
دنی آلوز مدافع برزیلی سابق بارسلونا به خاطر تجاوز به چهار سال و نیم زندان محکوم شده که بامداد دیروز شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه او در زندان قرص‌های ممنوعه را مصرف و اقدام به خودکشی کرده است. وکیل او این شایعه را تکذیب کرده و برادرش هم این متن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است: « خدا به تو سلامتی و بینش عطا کند تا بر قساوت انسان‌ها غلبه کنی و آن را تحمل کنی. باشد که خدا به زندگی تو و خانواده ما رحم کند.»
 

۲ تیم ایرانی در ۴۰۰ تیم برتر دنیا
فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال جهان
(IFFHS) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان را تا پایان ماه فوریه 2024 میلادی اعلام کرد. پرسپولیس در این رده‌بندی جایگاه 218 جهان و 16 قاره آسیا را به خود اختصاص داده است. سرخپوشان با وجود روند صعودی در لیگ برتر، 12 رتبه در این رنکینگ سقوط کرده‌اند. سپاهان هم که روزهای تلخی را در لیگ برتر می‌گذراند و لیگ قهرمانان آسیا را با دو شکست متوالی ترک کرد، با 63 پله سقوط نسبت به رده‌بندی ماه ژانویه در جایگاه 310 جهان و 23 آسیا قرار دارد. تیم‌های منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر در جایگاه‌های اول تا سوم رده‌بندی جهانی جای دارند.
 

تمجید رئیس اتحاد کلباء از مجیدی
اتحاد کلباء در نخستین بازی بدون فرهاد مجیدی العین را با نتیجه 2-0 شکست داد اما با توجه به باخت ۲-۰ این تیم در بازی رفت، دو تیم در مجموع به تساوی 2-2 رسیدند و در نهایت العین با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال لیگ کاپ امارات راه پیدا کرد. محمد آل یاماهی، رئیس باشگاه اتحاد کلباء با اشاره به تغییر کادر فنی این تیم عنوان کرد: «حضور سرمربی جدید در اتحاد کلباء در بازی با العین مشهود بود و قاضی الشمری توانست تغییرات سریعی در تیم ایجاد کند. تصمیم برای قطع همکاری با مجیدی توافقی دوطرفه بود. فرهاد مجیدی سعی کرد تیم قدرتمندی بسازد و همه تلاش خود را انجام داد.»

جستجو
آرشیو تاریخی