صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

بیشترین خلق موقعیت همراه با بیشترین شوت

اوسمار رکوردهای یحیی را شکست

پرسپولیس هفته عجیبی را پشت سر گذاشت. این تیم در بازی با فولاد روی اشتباه علیرضا بیرانوند، گل خورد و از حریف عقب افتاد. در ادامه، با همکاری دو مدافعش، با یک گل به خودی باز هم دروازه‌اش باز شد.
اتفاقاتی که می‌توانست پیش از دربی، برای این تیم گران تمام شود. اما سرخ‌ها برای جبران دو مرتبه عقب افتادن از حریف و پیروزی پیش از دربی، فوتبال تهاجمی و تماشایی را ارائه کردند که باعث شد رکوردهای زیادی را جابه‌جا کنند. به گزارش فوتبال 360، بازیکنان پرسپولیس در این هفته، 26 مرتبه با شوت دروازه کریستوفرکنت را تهدید کردند.
 این بیشترین تعداد شوتی است که قرمزها در یک مسابقه از چهار فصل اخیر لیگ برتر زدند.  پیش از این، در لیگ بیستم بازیکنان این تیم توانسته بودند 24 شوت به سمت دروازه تراکتور بزنند و تا چهار فصل، این رکورد شوت پرسپولیس بود.
همچنین شوت‌های پرتعداد بازیکنان پرسپولیس، دقت قابل قبولی هم داشت. 12 تا از 26 شوت پرسپولیس در این هفته در چهارچوب بود. در چهار فصل اخیر، پرسپولیس این تعداد شوت در چهارچوب را هم تجربه نکرده بود. بیشترین شوتی که پرسپولیس در یک مسابقه از چهار فصل اخیر زده بود، 10 تا بود که فصل قبل جلوی گل‌گهر و در لیگ بیستم هم مقابل تراکتور و ماشین‌سازی زده بود.
نکته دیگر این‌که شوت‌های پرتعداد بازیکنان پرسپولیس، در موقعیت‌های خوبی هم زده می‌شد. پرسپولیس در این بازی به اندازه زدن 4.32 گل، موقعیت ساخت. از زمان ثبت امیدگل توسط متریکا در فوتبال ایران، پرسپولیس فقط یک مرتبه امیدگل بالاتری از این مسابقه را در لیگ تجربه کرده بود. این تیم با وجود دریافت دو گل، موقعیت گل زیادی به حریفش نداد.
امیدگل نشان می‌دهد که این یک‌طرفه‌ترین مسابقه فصل بود. در هیچ‌کدام از مسابقات این فصل، این اختلاف امید گل بین دو تیم وجود نداشت.
 نمایشی که باعث شد اعتماد سکوها به اوسمار ویرا بیش از قبل شود و او توانست در روزی که با اشتباهات نفرات عقب زمین تیمش دو مرتبه از حریف عقب بیفتد، با یک نمایش درخشان به بازی برگردد و با برد به استقبال دربی برود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی