صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

حریت دیلی‌نیوز
ترکیه

امسال روز جهانی زن در حالی برگزار شد که تحقیقات آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی مهاجران و آوارگان فلسطینی) نشان می‌دهد، طی ماه‌های اخیر 9 هزار زن غزه‌ای در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، این به معنای آن است که روزانه 63 زن در غزه جان سپرده‌اند که از این تعداد 37 نفر آنها مادر بوده‌اند.

 

گلوبال تایمز
چین

جو بایدن در حالی اعلام کرده است، قانون ممنوعیت تیک‌تاک را در صورت تصویب در کنگره امضا می‌کند که تحلیلگران چینی هشدار داده‌اند، هرگونه اقدامی علیه این پلتفرم موفق چینی تأثیری منفی بر روابط دوجانبه پکن و واشنگتن خواهد داشت. به اعتقاد آنها این اقدام امریکا بیش از هر چیز اقدامی سیاسی برآورد می‌شود. در حال حاضر 170 میلیون امریکایی از تیک‌تاک استفاده می‌کنند.

 

شیکاگو تریبون
امریکا

وضعیت بهداشتی مهاجرانی که در مرزهای جنوبی امریکا به سر می‌برند، ناگوار است. طی یک هفته اخیر دو کودک که در اردوگاه‌های پناهجویی این مناطق به سر می‌برند، به سرخک مبتلا شدند و اکنون بیم آن وجود دارد که این بیماری به سایر کودکان نیز سرایت کند، بویژه که بسیاری از این کودکان تا کنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند. مهاجران این انتقاد را به دولت بایدن مطرح کرده اند که هر چند مرزهای جنوبی را برای مهاجران بازگذاشت تا بتوانند وارد امریکا شوند اما امکانات بهداشتی را برای آنها فراهم نکرده و به همین دلیل بسیاری از کودکان مهاجر در خاک امریکا جان می سپارند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

یکی از وزرای در سایه از حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی که انتخاباتی توصیف شده است، حزب حاکم محافظه‌کار را به‌خاطر سیاست‌هایش در حوزه زنان به باد انتقاد گرفت و گفت، وضعیت برابری‌های اجتماعی زنان انگلیسی در 14 سالی که محافظه‌کاران قدرت را در دست داشته‌اند، بدتر از هر زمان شده است. او وعده داد، حزب کارگر این بی‌عدالتی را برطرف کند.

جستجو
آرشیو تاریخی