صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

مدال برنز جوانان آسیا برگردن
کیا شمشکی
آتنا کیا شمشکی دختر اسکی باز ایرانی، مدال برنز رقابت‌های مارپیچ بزرگ آلپاین قهرمانی جوانان آسیا را گرفت. رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جوانان آسیا از امروز در رشته مارپیچ بزرگ به میزبانی کشور چین آغاز شده است.
دراین رقابت‌ها آتنا کیاشمشکی به مدال برنز رسید، نماینده کره جنوبی در این بخش قهرمان شد و اسکی باز
چین در رده دوم قرار گرفت. در بخش جوانان یک، سارینا احمدپور در جایگاه پنجم قرار گرفت. در بخش مردان نیز علی بلوکات ششم شد و امیرحسین ذاکری در جایگاه هشتم قرار گرفت.کره جنوبی، چین، ایران، ازبکستان، قرقیزستان، هنگ کنگ، لبنان، مغولستان، تایوان، تایلند، نپال، پاکستان و قزاقستان، ۱۳ کشور شرکت کننده در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آلپاین جوانان آسیا هستند.
 

 مناف؛ نائب رئیس جهانی کبدی
سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی شد. با پیشنهاد عباس اورسجی رئیس فدراسیون و کنفدراسیون کبدی آسیا در اجلاس جهانی 16 اسفند ماه، سید مناف هاشمی نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی شد.
 

تجلیل شورای المپیک آسیا
از جوانمردی و نعمتی
شورای المپیک آسیا همزمان با گرامیداشت روز زن از ساره جوانمردی و زهرا نعمتی دو زن پرافتخار ایران در ادوار پارالمپیک تجلیل کرد.
8 مارس در تقویم بین‌المللی، روز جهانی زن نام‌گذاری شده وشورای پارالمپیک آسیا به مناسبت روز جهانی زن از زنان افتخارآفرین قاره کهن نام برد. این شورا با انتشار تصاویری از ورزشکاران نامدار پارالمپیکی آسیا نوشت: روز جهانی زن روزی برای تجلیل از عزم، شجاعت و موفقیت زنان ورزشکار آسیایی در همه ورزش‌های مختلف پارالمپیک است.
در صفحه رسمی شورای پارالمپیک ایران تصویر چند بانوی پرافتخار ورزشی قاره منتشر شده که بین آنها تصویر ساره جوانمردی و زهرا نعمتی دو زن طلایی ایران هم دیده می‌شود.شورا از عکس ساره جوانمردی با کودکش روی سکوی مدال استفاده کرده تا نشان دهد مادر قهرمان ایرانی تنها در ورزش مطرح نیست بلکه او یکی از مروجان ارزش‌های خانواده در ایران و جهان به شمار می‌رود.


بهمن، قهرمان بسکتبال زنان ایران
تیم بسکتبال زنان  گروه بهمن با شکست مهرسان در پنجمین بازی فینال قهرمان  بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران شد.
بازی  پنجم فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان تیم‌های مهرسان و گروه بهمن از ساعت 14:56 دیروز در سالن زنده یاد محمود مشحون شروع شد که در پایان تیم بهمن با نتیجه 74 بر 45 به پیروزی رسید. به این ترتیب گروه بهمن در مجموع پنج دیدار برنده شد و به عنوان قهرمانی بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر بسکتبال بانوان رسید.


قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ برتر تنیس روی میز دختران
 تیم دانشگاه آزاد به مقام قهرمانی لیگ برتر تنیس روی میز باشگاه‌های کشور رسید.  رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز دختران درحالی به میزبانی آکادمی امیر احتشام‌زاده پیگیری شد که در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 37 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، سایپا با 34.5 امتیاز دوم شد و ماه اسپرت با 30 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در این مسابقات 9 تیم حضور داشتند که طی دو مرحله رفت و برگشت به میزبانی اصفهان و تهران به مصاف هم رفتند.


ژاپن، مانع قهرمانی جوانان واترپلو
 جوانان واترپلو با شکست مقابل ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، مدال نقره آسیا را گرفتند. مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان آسیا درحالی دیروز با برگزاری فینال به پایان رسید که تیم ملی کشورمان که در مرحله نیمه نهایی توانسته بود تیم قدرتمند چین را با نتیجه ۷ بر ۵ شکست دهد، مقابل ژاپن شکست خورد. کوارتر اول این بازی با نتیجه ۵-۵ با نتیجه مساوی به پایان رسید و در کوارتر دوم هم شاهد یک بازی پایاپای بودیم که با نتیجه ۵-۴ به نفع ژاپن پایان یافت. کوارتر سوم هم ورزشکاران ایرانی دست از تلاش برنداشتند و باز هم نتیجه را ۳-۳ مساوی کردند اما در کوارتر آخر تیم ژاپن موفق شد نتیجه را ۴-۱ به نفع خود به پایان برساند و نهایتاً تیم ملی ژاپن با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ قهرمان این دوره از مسابقات شد و واترپلوئیست‌های جوان ایران نیز به مدال نقره رسیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی