خرده خبر

دانشگاه آزاد قهرمان بسکتبال با ویلچر
تیم دانشگاه آزاد به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر رسید.  تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقابل تیم‌های شهروند آمل، حفاری خوزستان و آسایشگاه فیاض بخش خراسان رضوی پیروز شد و مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید. همچنین تیم‌های شهروند آمل و آسایشگاه فیاض بخش خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. مسابقات این فصل با حضور 7 تیم در 2 گروه و در شهرهای مختلف پیگیری شد که هدایت تیم بسکتبال با ویلچر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در فصل جاری به عهده «کمال عشق» بود. این تیم، سال گذشته با قهرمانی در لیگ ملی بسکتبال با ویلچر به لیگ برتر صعود کرده بود.


طلای جام صوفیه بر گردن مبین عظیمی
 محمد مبین عظیمی در روز اول رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت بلغارستان، مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم را صاحب شد.  رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان از دیروزدر شهر صوفیه بلغارستان آغاز شد.   در اولین روز این رقابت‌ها در وزن ۹۲ کیلوگرم، «محمدمبین عظیمی» کشتی‌گیر خوش آتیه و صاحب عنوان کردستانی توانست با اقتدار و با نتیجه ۱۱ بر صفر رجب حاج‌داری از مقدونیه را شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.  محمدعلی‌گرایی و محمد ناقوسی، دیگر کشتی‌گیران کشورمان نیز در رشته کشتی فرنگی راهی دیدار فینال شدند.  تیم منتخب کشتی کشورمان با سه کشتی‌گیر و با مربیگری اکبر بهتری در این رقابت‌ها شرکت کرده است.


شاهکار جوانان واترپلو در آسیا
 تیم جوانان واترپلو با شاهکار خود راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا فیلیپین شد. ملی پوشان جوان واترپلو که در مرحله گروهی با تیم‌های قزاقستان، سریلانکا، مالزی و سنگاپور همگروه بودند، بالاتر از قزاق‌ها به عنوان تیم اول گروه B راهی نیمه نهایی شدند. شاگردان پیروزخواه در این مرحله با شکست چین کاری کردند کارستان و به فینال این دوره از مسابقات راه یافتند.تیم ایران در فینال جوانان آسیا برای قهرمانی با برنده بازی ژاپن و قزاقستان بازی می کند. با قطعی شدن مدال واترپلو جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، فیلیپین ۲۰۲۴، حضور در مسابقات جهانی واترپلو جوانان نیز که قرار است سال آینده در آرژانتین برگزار شود، قطعی شد.


هاکی چمنی‌ها در اردوی سوم
سومین اردوی تیم امید هاکی چمنی کشور برای حضور در مسابقات کسب سهمیه جهانی به میزبانی جهرم در حال برگزاری است. سومین اردوی تیم ملی امید هاکی چمنی کشورمان در استان فارس شهرستان جهرم مرکز کمپ تیم‌های ملی هاکی جنوب کشور برگزار می‌شود. در این اردو که از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد، بازیکنان تمرینات خود را زیر نظر سرمربی مسعود بهلولی جهت آمادگی برای مسابقات آسیایی هاکی چمنی کسب سهمیه جام جهانی انجام خواهند داد.


جلسه رئیس ورزش کارگری
 با کارگروه حزب مؤتلفه
آخرین جلسه سال 1402 کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی با حضور جواد رمضی رئیس فدراسیون و علی کاظمی دبیر فدراسیون ورزش کارگری برگزار شد. در این جلسه اول محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه با اشاره به مشارکت مسئولان و جامعه ورزش در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، این حضور را نشانه مسئولیت‌پذیری آنها دانست و گفت: با توجه به این حضور مسئولانه انتظار داریم مجلس دوازدهم نیز توجه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد. با راهیابی تعدادی از اهالی ورزش به مجلس این امیدواری وجود دارد که نمایندگان محترم برای رفع دغدغه جامعه ورزش اقدامات مؤثر حمایتی را در دستور کار قرار دهند. پس از سخنان تهرانی، احمد میرزاییان عضو کارگروه ورزش و خزانه‌دار انجمن ورزشی‌نویسان گزارش کوتاهی در ارتباط با فعالیت‌ها و اقدامات این انجمن خصوصاً تشکیل صندوق حمایت خبرنگاران ارائه کرد. رمضی آخرین کسی بود که در این جلسه درباره موارد مطرح شده، اهداف و برنامه‌های فدراسیون کارگری توضیحاتی را ارائه کرد.


حسینی: مصدومیتم برطرف شده
الهام حسینی ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان گفت: «در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان فقط می‌خواستم وزنه بزنم و بحث مدال نبود. خدا را شکر مصدومیتم کامل برطرف شده است اما در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان که زمان کمی برای بهبود آسیب‌دیدگی خود داشتم، نتوانستم به آمادگی برسم. هنوز به آن قدرت بدنی لازم نرسیدم اما الان تمرینات لازم را برای بهبود آسیب‌دیدگی کمرم انجام می‌دهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی