با تصمیم کمیته فنی، کادر فنی تیم ملی والیبال تکمیل می‌شود

پائز چشم به راه دستیار ایرانی

مهری رنجبر
خبر‌نگار

 

 سرمربی تیم ملی والیبال ایران، بعد از انتخاب «لئوناردو آفونسو» برزیلی به عنوان دستیارش در کادر فنی، منتظر تکمیل همکارانش با انتخاب دو دستیار ایرانی است. اتفاقی که این هفته با شور کمیته فنی رقم می‌خورد.موتا پائز سرمربی برزیلی - فرانسوی تیم ملی والیبال، 8 روز بعداز توافق با فدراسیون ایران، اسم لئونارد آفونسو را برای دستیاری به فدراسیون ایران داد. مربی برزیلی که مثل خودش تجربه دستیاری داشته و تجربه سرمربیگری تیم‌های باشگاهی آرجی ایکس برزیل، سانتوری ژاپن، النصر امارات، سیت والی سوئیس و وولتا ردوندا برزیل را داشته است. سرمربی تیم ملی والیبال و دستیارش البته خیلی زود کارش را با رصد بازی‌های لیگ برتر ایران از یوتیوپ و بازی لژیونرها در باشگاه‌هایشان، بازیکنان ایرانی را زیر ذره‌بین گرفته است و حتی با آنها جلسات آنلاین برگزار می‌کند.پائز البته برنامه اردوهای تیم ملی برای لیگ ملت‌ها و بازی‌های دوستانه بابت محک آمادگی و هماهنگی تیم را می‌نویسد تا به فدراسیون بدهد.

تعویق جلسه کمیته فنی
در حالی که سرمربی تیم ملی والیبال برنامه‌های تیمش را تنظیم می‌کند، اما برای شناخت بیشتر از بازیکنان جوان نیاز به دستیار ایرانی دارد که انتخاب آنها به‌عهده کمیته فنی است. هرچند قرار بود امروز اعضای کمیته فنی دور هم جمع شوند تا تکلیف دو مربی روی نیمکت تیم ملی را روشن کنند، اما قصه عقب افتاد تا چند روز دیرتر دستیاران انتخاب شوند. وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال می‌گوید: «قرار بود جلسه کمیته فنی امروز برگزار شود اما به خاطر همزمانی این جلسه با جلسه دیگر من، کمیته فنی در روز دیگری برگزار می‌شود.»

شاخصه‌های دستیار پائز
دانش فنی، تجربه، شناخت از بازیکنان والیبال ایران و تسلط به زبان انگلیسی جزو شاخصه‌های دستیار ایرانی پائز سرمربی تیم ملی والیبال است. البته وحید مرادی سرپرست فدراسیون ذهن برنده را هم به شاخصه‌های قبلی اضافه می‌کند. قرار است این هفته کمیته فنی دستیار ایرانی را از بین مربیانی که اسم‌شان در لیست نوشته شده انتخاب کند: «مربی که قرار است روی نیمکت تیم ملی والیبال بنشیند باید شناخت خوبی از بازیکنان جوان داشته باشد. چرا که پائزلژیونرها و ملی‌پوشانی که سال قبل در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان بازی کردند را می‌شناسد اما شناختی از بازیکنان جوان ندارد، در حالی که یک‌سری از جوان‌ها شرایط خوبی دارند. بنابراین دستیار ایرانی باید از جوانترها شناخت خوبی داشته باشد و مهم‌تر از آن مربی ایرانی هم باید پائز را باور داشته باشد و با ذهن برنده وقتی روی نیمکت می‌نشیند، انرژی مثبت به تیم بدهد و باعث خودباوری بازیکنان شود. البته که دانش فنی شرط اصلی برای انتخاب دستیار است. ما لیستی از مربیان مطرح داریم که در جلسه به اعضای کمیته فنی می‌دهیم تا به بهترین مربی رأی دهند.»
با این حساب این هفته اگر جلسه کمیته فنی فدراسیون برگزار شود، با انتخاب دستیار پائز، کادر فنی تیم ملی والیبال تکمیل می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی