صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایسنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه به کوری چشم کسانی‌که نمی‌خواهند شادابی این کشور را ببینند، روبه بهبود است. قبل از بارش‌های اخیر بسیاری از تالاب‌های کشور وضعیت مناسبی نداشتند اما با اقدامات انجام شده تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار خوبی بودند و بارش‌های اخیر سبب شد، اکنون دریاچه در وضعیت بسیار مناسبی باشد. برای نخستین بار موضوع حقابه در حال پیگیری است، وزارت نیرو اقدام به رهاسازی دو سد کرده و تا پایان سال مابقی سدهای حوضه آبخیز این دریاچه رهاسازی می‌شود. همچنین مجله ساینس از مجلات مهم جهان، خلیج گرگان را یکی از دستاوردهای بسیار مهم برای ایران دانسته است؛ در 4 هفته اول ۳۰۰۰ هکتار به تالاب گرگان اضافه شد.
 

ایران

  سیل سیستان و بلوچستان به برخی از بناهای تاریخی آسیب‌های مختصری وارد کرد که از نظر اعتبارات چیزی بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است. همچنین درباره اسکلت کشف شده با قدمت حدود ۶ هزارسال قبل از میلاد، گفت: به دلیل قرار گرفتن در محیط خوب، وضعیت سالمی دارد و کنارش شمش‌های مسی با ۸ هزار سال قدمت کشف شدند.

 

ایرنا

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: طرح جامع گردشگری جزیره شیدور تدوین و اجرا می‌شود. به‌صورت مشخص در جزایر شیدور و مارو پیشنهادهایی با همکاری استان هرمزگان به سازمان محیط‌ زیست کشور ارائه خواهیم کرد. درباره برنامه‌های گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۳ در قالب جزایر استان برنامه گردشگری دریایی و تورهای سفرهای یک‌روزه برای جزایر در نظر گرفته‌ شده است.
 

ایرنا

 داریوش گلعلیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت متعهد شد تا شهریورماه سال آینده به ۵۰ درصد تعهدات خود برای کاهش آلودگی در منطقه پارس جنوبی عمل کند.
 

 

میراث آریا

مهران فاطمی استاندار یزد درباره معرفی یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴ گفت: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری‌های کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را برنامه‌ریزی کرده است. میزبانی کنفرانس بین‌المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD در محدوده زمانی ۳۰ آوریل تا اول مه۲۰۲۴ از مهم‌ترین رویدادهای قاره آسیا در حوزه گردشگری است.

 

مهر

یک قلاده پلنگ نادر ایرانی در محاصره ۳۰ قلاده سگ ولگرد قرار گرفت و اگر حضور بموقع محیطبانان شاهرود در محدوده کارخانه سیمان نبود، این حیوان تلف می‌شد.

 

ایرنا

 علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور میزبان ارزیابان ایکوموس در پرونده ثبت جهانی ماسوله بود. دارابی و معاون میراث‌فرهنگی کشور با جهاد هارون، کارشناس اردنی ایکوموس و روسادان میرزیکاشویلی، کارشناس گرجستانی ایکوموس که برای بررسی مجدد پرونده ماسوله به ایران سفر کرده‌اند، عصر دیروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه، در محل معاونت میراث‌فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ایران

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان گفت: بزرگ‌ترین المان گلدان ملیله جهان شامگاه سه‌شنبه در باغ آستانه سبزه‌میدان شهر زنجان رونمایی شد تا از این پس مبین مرکزیت هنری و جهانی بودن زنجان به‌عنوان استان و شهر جهانی ملیله باشد

 

برنا

   به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۲۰۰ اصله نهال در پردیس شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران کاشته و این بوستان به نام «بهشت» نامگذاری شد.

جستجو
آرشیو تاریخی