صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

تحولی در پوشش خبری اخذ رأی رهبر معظم انقلاب
الهام عابدینی، خبرنگار و مجری در توئیترش درباره نحوه پوشش خبری اخذ رأی در شعبه حسینیه امام خمینی(ره) نوشت: «ابتکارهای امروز صبح در حسینیه امام خمینی(ره) برای پوشش رأی دادنِ مقام معظم رهبری چقدر خوب و متفاوت بود؛ از حضور گسترده رسانه‌های ایرانی و غیرایرانی تا انسان‌رسانه‌ها.»

بی‌عدالتی با نگاه عددی به انسان‌ها در حوزه فرهنگ
اسماعیل آذری‌نژاد، فعال حوزه کتاب کودک در مناطق محروم درباره عدالت آموزشی در توئیترش نوشت: «یکی از مربی‌های کتابخانه سیار دیروز گفت نمی‌ارزد یک روز کامل 10 روستا را بگردم و کلاً به 30 دانش‌آموز کتاب بدهم، در حالی که اگر به یک مدرسه شهر بروم در نیم ساعت به 100 نفر کتاب امانت می‌دهم. گفتم برخی با همین نگاه به آن 30 نفر ظلم می‌کنن، چون کودک روستا هستند.»

به آتش دشمن نگاه کنید!
محمدمهدی همت، فرزند شهید محمدابراهیم همت در توئیتر ضمن یادآوری وصیتی از پدرش نوشت: «امروز که رسانه‌های بیگانه، دشمنان داخلی و خارجی و دوستان خائن و جاهل یکصدا شده‌اند که «رأی ندهید»، بیشتر یاد حرف پدر شهیدم حاج محمد‌ابراهیم همت می‌افتم که می‌فرمود: «هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد، همان جبهه خودی است.» چشم‌های پدرم نقشه راه من است، به مسیر چشم‌های شهدا ایمان داشته باشید.»

تمرین برای سازنوازی آثار اساتید بزرگ کافی نیست
علی قمصری، نوازنده در اینستاگرامش در کنار ویدیویی از بازنوازی اثری از استاد جلیل شهناز نوشت: «نواختن اثر اساتید بزرگ تنها با تمرین امکان‌پذیر نیست. با ذهن خالی و شوق، تن به جریان رونده‌اش باید سپرد.
 این اثر استاد شهناز، همدم همیشگی خلوتم است و پس از سال‌ها که تنها به شنیدنش انس گرفته بودم دل به دریا زدم و دست به ساز بردم. مکتب تار استاد شهناز، جلوه‌ای از ظرافت‌های هنر ایرانی است که نغماتش در خورشید عمارت‌های سلطنتی و شمس‌العماره کاخ گلستان، انگار بازتابی موسیقایی از معماری این بنا بود.»

قلب مردم اهل مقا‌ومت، فراتر از مرزها برای هم می‌تپد
پرستو علی‌عسگرنژاد، فعال فرهنگی در اینستاگرامش درباره ویدیویی که خبرنگار لبنانی حاضر در مراسم دیروز انتخابات در حسینیه امام خمینی(ره) منتشر کرده، نوشت: «این خانم از حسینیه امام خمینی در تهران برگشته. بیسانه، بیسان طراف، خبرنگار شبکه عربی المیادین که اهل جنوب لبنانه.
 اسمش من رو یاد هم‌نامش میندازه، بیسان، دختر موفرفری سرزمین زیتون که چند ماهه با ویدیوهاش از مظلومیت ملتش، صبر و مقاومت رو تمرین می‌کنم. بیسان طراف امروز در حسینیه بود تا اولین رأی انتخابات ۱۴۰۲ رو برای مخاطبینش روایت کنه.
 وقتی رهبر ایران برای دادن رأی وارد حسینیه شدن، بیسان ایشون رو صدا کرد و یادگاری خواست. چفیه‌ای که بر دوش بیسانه، هدیه رهبر انقلاب به این خبرنگار لبنانیه. بیسان بارها و بارها این چفیه رو بوسید و بر چشم کشید.
 به هر کس رسید چفیه رو نشون داد و با گریه گفت که هدیه‌ش گرفته. بعد، به من، به فارسی، جمله‌ای گفت که ازش خواستم جلوی دوربینم بگه تا در قلبم ثبتش کنم.
 جمله بیسان رو از زبون خودش، با همین فارسی دست‌وپاشکسته‌ و به قول خودش «یواش‌یواش»ش بشنوید. قلب مردم اهل مقا‌ومت، فراتر از مرزها، با هم می‌تپه، در سرزمینی که اسمش ایمانه، ایمان و امید.»

مشارکت مردم تهران، شاهدی بر سازکار سالم صندوق رأی
سینا کلهر، کارشناس جامعه‌شناسی فرهنگی در توئیترش ضمن انتشار جدولی از جزئیات مشارکت مردم تهران در ادوار مختلف انتخاباتی نوشت: «این جدول حافظه تاریخی انتخابات مجلس است.
عجیب آن‌که هم کمترین مشارکت برای تهران هست هم بیشترین و عجیب‌تر آن‌که هر زمان مشارکت بیشتر بوده جریان سیاسی که در مجلس حاکم شده به بخش ناراضی جامعه نزدیک بوده. معنایش این است که سازکار صندوق رأی هم سالم است هم کار می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی