صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

امیرعبداللهیان به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت

هشدار درباره حمله به «رفح»

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل درباره حمله نظامی رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب نوار مرزی غزه هشدار داد. حسین امیرعبداللهیان در این نامه با بیان اینکه هرگونه حمله نظامی به رفح بدون شک مرحله دیگری از نسل‌کشی ملت فلسطین توسط اسرائیل خواهد بود، گفت: ضروری است که سیستم سازمان ملل در این مقطع حساس به وظایف خود عمل نموده و از جنایات گسترده بیشتر علیه فلسطینیانی که به رفح پناه برده‌اند، جلوگیری کند.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه افزون بر ۱.۵ میلیون نفر که بیشتر آنها آواره شده‌اند، در حال حاضر در شهر کوچک رفح در جنوب گنجانده شده‌اند، افزود:  بنابراین حمله همه‌جانبه به این شهر برای ۱.۵ میلیون غیرنظامی فلسطینی که در همین حال نیز در آستانه بقا هستند، ویرانگر خواهد بود. او تأکید کرد که جامعه بین‌المللی نباید اجازه دهد چنین قتل‌عامی رخ دهد.
 او افزود: همان‌طور که دفتر کمیته اعمال حقوق تخطی ناپذیر مردم فلسطین ذیل مجمع عمومی در بیانیه مطبوعاتی خود در ۱۴ فوریه هشدار داد، هرگونه تهاجم نظامی به رفح «جان تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان را به خطر انداخته» و همچنین «دستور دادگاه مورخ
۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ صادرشده در چهارچوب کنوانسیون نسل‌کشی را نقض می‌کند.»
به گفته وزیر امور خارجه،‌سیستم سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل باید برای توقف فوری و دائمی جنایات علیه فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری و همچنین پایان فوری آوارگی اجباری مردم فلسطین و دسترسی بدون مانع آنها به کمک‌های بشردوستانه، به‌طور متحد عمل نماید.
جستجو
آرشیو تاریخی