صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

قهرمانی النی و پاناتیناکوس
تیم زنان پاناتیناکوس با هدایت النی کاپوچیانی دیشب با برتری 87 - 62 برابر تیم اسپریدس و برتری مجموع 2 بر صفر برابر این تیم قهرمان لیگ یونان شد.النی و شاگردانش بازی اول سری فینال را هم 90 – 78 برده بودند.


فینالی تمام تهرانی
 در لیگ والیبال زنان
تیم‌های سایپا و مهرسان از امروز برای کسب جام بیست‌وسوم مبارزه خود را آغاز می‌کنند.بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده بود، به مرحله حساس فینال رسید.
فینال به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هفتم اسفند به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و تیم‌های مهرسان و سایپا برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.تیم سایپا در مرحله مقدماتی با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز صدرنشین جدول شد و تنها یک شکست در مرحله گروهی تجربه کرد تا حریف تیم ذوب آهن در مرحله نیمه‌نهایی شود.نارنجی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن جواز حضور در فینال را به دست آوردند تا نسبت به مهرسان استراحت بیشتری برای مرحله نهایی داشته باشند.
در آن‌سوی میدان فینال، تیم مهرسان قرار دارد که در مرحله گروهی هشت برد و ۲۵ امتیاز و جایگاه سوم جدول را کسب کرد.شاگردان فاطمه رشیدی در مرحله نیمه‌نهایی سه بار به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفتند که در دیدار رفت نتیجه را سه بر یک واگذار کردند اما در دو مسابقه بعدی سه بر دو و سه بر یک تیم دوم جدول مقدماتی را شکست دادند و راهی فینال شدند.
مهرسان و سایپا در مرحله مقدماتی دو بار (۲۶ آبان و ۲۲ دی) با یکدیگر روبه‌رو شدند که شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سایپا هر دو مسابقه را سه بر یک به سود خود پایان دادند و حالا دو تیم برای سومین تا پنجمین بار به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این فصل از مسابقات را مشخص کنند.
سایپا در سال ۱۳۹۹ قهرمان لیگ برتر زنان شد و امسال برای دومین قهرمانی تلاش می‌کند اما مهرسانی‌ها امیدوارند با شکست سایپا برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند. نکته‌ای که قطعی شده است قهرمانی یکی از نمایندگان تهران در این دوره از مسابقات است.براساس اعلام سازمان لیگ دیدار رده‌بندی این مسابقات برگزار نمی‌شود و تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سپاهان عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.
سازمان لیگ فدراسیون والیبال در راستای استانداردسازی مسابقات و با توجه به اهمیت فینال لیگ برتر زنان، از سیستم ویدیوچک در دیدار نهایی استفاده خواهد کرد.بدین ترتیب ماندانا مطیعی، زینب حقی و ملیحه نوری به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدیوچک، قضاوت مسابقه نخست فینال را ساعت ۱۳ امروز برعهده دارند.
 

زنان پینگ‌پنگ‌باز شکست خوردند
تیم ملی زنان ایران سومین دیدارخود در رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان را نیز واگذار کرد. تیم ملی زنان در ادامه این رویداد به مصاف لوکزامبورگ رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. ‌تیم ایران با ترکیب شیما صفایی، مهشید اشتری و ندا شهسواری به مصاف لوکزامبورگ رفت.صفایی در اولین بازی با نتیجه سه بر صفر نتیجه را به سارا دی نات واگذار کرد. در دومین بازی مهشید اشتری به مصاف شیانلیان نی رفت و سه بر یک شکست خورد. در ادامه ندا شهسواری به رقابت با تسی گوندرینگر پرداخت و سه بر صفر برنده شد اما صفایی در چهارمین مسابقه سه بر صفر برابر شیانلیان نی شکست خورد.تیم ملی امروز در آخرین بازی مرحله گروهی با تیم برزیل مسابقه می‌دهد.


شکست تیم اپه در گام اول
تیم اپه ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان آسیا در نخستین گام شکست خورد.
در ادامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان آسیا در بحرین و در بخش اپه تیمی، تیم ملی با ترکیب علی نمازی، محمدجواد سعیدی‌راد و حسین سالارپور در نخستین گام برابر تایلند با نتیجه 45 بر 40 مغلوب شد و در بین 21 تیم شرکت‌کننده در رده نوزدهم ایستاد.
روز اول و در مرحله انفرادی علی نمازی با 4 شکست و 2 پیروزی و محمدجواد سعیدی‌راد با 4 شکست و 2 پیروزی راهی مرحله حذفی شدند.
حسین سالارپور هم  با 5 شکست از صعود به دور گروهی باز ماند.
در مرحله یک سی‌ودوم جدول حذفی محمدجواد سعیدی‌راد 14 بر 13 مقابل ژو ژنگ مغلوب شد و علی نمازی 15 بر 11 وانگ از سنگاپور را شکست داد.
ولی در مرحله یک‌شانزدهم نمازی 15 بر 7 مغلوب گائو از هنگ‌کنگ شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی