صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

فدراسیون وزنه‌برداری بدنبال ساخت کمپ تمرینی 4 هزار متری در پایتخت

شعار یا واقعیت؟

رضاعباسپور
خبرنگار


سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران درحالی از گرفتن مجوز زمینی به متراژ 4 هزارمتر در تهران و مجموعه ورزشی آزادی، برای ساخت و تجهیز کمپ شماره 2 تیم‌های ملی وزنه‌برداری ایران خبر می‌دهد که این مجموعه در سالی که گذشت سوای درگیری با بحران‌های مالی جدی که داشت، همچنان درگیر بازسازی کمپ اصلی و قدیمی وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی است و بابت تالار وزنه‌برداری ایرانیان نیز به پیمانکار این مجموعه بدهی سنگین و نجومی میلیاردی دارد که سال آینده باید آن‌را به شاکی پرداخت کند! حال با این اوصاف سؤال اصلی از مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری ایران این است که با این شرایط سختی که پیش رو دارند، آیا خیزآنها برای ساخت کمپ 4 هزارمتری درتهران واقعیت است یا شعاری تبلیغاتی؟!
سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درحالی خبر ازتأمین زمین 4 هزارمتری برای ساخت کمپ تمرینی شماره 2 وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی تهران می‌دهد که اولاً این مجموعه بخاطر شکایت پیمانکار تالار وزنه‌‌برداری ایرانیان، با بدهی سنگین و نجومی میلیاردی دست به گریبان است، ثانیاً هنوز تکلیف بازسازی کمپ شماره یک تیم‌های ملی وزنه‌برداری که از ابتدای دوره سرپرستی انوشیروانی در مجموعه وزنه‌برداری تخریب شد به جهت نونوارسازی مشخص نیست، ثالثاً حتی اگر زمین مورد نظر برای ساخت کمپ شماره دو تیم‌های ملی به متراژ 4 هزارمتر فراهم شده باشد، مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری که بخاطر نداشتن بودجه کافی و اسپانسر توانمند هر روز درگیرهزینه‌ها و امور جاری خود هستند، چطور می‌خواهند هزینه سرسام‌آور و سنگین ساخت و تجهیز یک کمپ 4 هزارمتری را در تهران و مجموعه ورزشی آزادی فراهم و تأمین کنند؟! قطعاً اگر یک چنین موضوعی حقیقت داشته باشد و مسئولین حال حاضر این مجموعه بتوانند درشرایط بحرانی که دارند، این پروژه را برای وزنه‌برداری ایران کلید بزنند، اتفاقی بزرگ و قابل تقدیر رخ داده است که درحافظه تاریخی وزنه‌‌برداری و ورزش ایران برای همیشه ماندگار و جاودانه می‌شود. درست مثل کارهای بزرگی که علیرضا دبیر در فدراسیون و مجموعه کشتی ایران انجام داده و کلاس کشتی را یک سروگردن از فدراسیون‌های المپیکی ورزش ایران بالاتر برده است. اینطور که گفته شده است، فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال ساختن کمپ شماره دو تیم‌های ملی است و از این رو در مجموعه ورزشی آزادی چهار هزار متر زمین گرفته است تا این کمپ را همانجا کنار کمپ قدیمی تیم‌های ملی وزنه‌برداری احداث کند.
سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در این مورد تأکید کرده است:«چهارهزار متر زمین در مجموعه آزادی گرفتیم و از شرکت توسعه و تجهیز و مدیریت مجموعه آزادی تشکر می‌کنم. شرکت توسعه و تجهیز، شرکت مشاور برای ما گرفت و قرار است کمپ تمرینی شماره دو را احداث کنیم.»
انوشیروانی ادامه می‌دهد:«از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که دستورات لازم برای احداث کمپ تمرینی را داده و نامه را‌ به سازمان برنامه‌ و بودجه ارسال کرده است و پیگیر هستیم ردیف اعتباری آن مشخص شود تا کلنگ‌زنی کنیم. البته نقشه و جزئیات کار مشخص است و در مرحله تعیین ردیف بودجه است.»
به هرروی موضوعی که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آ‌ن‌را به زبان آورده و رسانه‌ای کرده است، موضوعی مهم است که اگر به هردلیل مجموعه مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری نتوانند از پس عملیاتی کردنش برآیند، خیلی اتفاق خوبی برای آنها نخواهد بود. اما اگر با تمام بحران‌ها و مشکلات مالی ریزودرشتی که درحال حاضر پیش‌روی وزنه‌برداری است، انوشیروانی و تیم همراهش بتوانند ساخت و تجهیز کمپ شماره دو تیم‌های ملی وزنه‌برداری را اجرایی کرده و آن‌را برای وزنه‌برداری ایران به یادگار بگذارند، کاری بزرگ برای وزنه‌برداری انجام
داده‏اند که نام‌شان را درتاریخ به‌عنوان خادمین این رشته به یادگار خواهد گذاشت. قطعاً ساخت و تجهیز کمپ و ساختمانی به ابعاد 4 هزارمتر در شرایط سخت و بحرانی اقتصادی که برمجموعه ورزش کشور و وزنه‌برداری حاکم است، کار ساده و راحتی نیست که مثل بازسازی کمپ اصلی تیم ملی هرچقدرهم زمان ببرد بازهم خیلی به چشم نیاید. قطعاً خلف وعده در این قول و وعده‌ای که داده شده است، پایان خوشی به‌دنبال نخواهد داشت. همانطوری‌که عکس این ماجرا نام بانیان این امر خیر را درتاریخ وزنه‌برداری ایران جاودانه خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی