فوتبال ایران

مدافع ایرانی در لیگ عراق
عقیل کعبی، مدافع استقلال خوزستان به تیم کربلا پیوست تا از بازیکنان لیگ برتری به فوتبال خود در لیگ عراق ادامه دهد. این بازیکن در این خصوص به ورزش سه گفت: «من برای اولین‌بار لژیونر شدم و به لیگ عراق آمدم. نمی‌گویم لیگ قوی ای هست ولی مطمئن باشید جای پیشرفت دارد. از زمین بازی و تمرین تا توپ بازی که استاندارد است را دارند و امسال به لیگ شان ویدیو چک اضافه کردند. من چند پیشنهاد از لیگ یک ایران داشتم و واقعیتش دوست نداشتم بروم. لیگ برتر هم می‌توانستم منتظر بمانم ولی تصمیم گرفتم که به لیگ عراق بروم و اینجا خودم را پیدا کنم. من بازیکنی نیستم که تبلیغ خاصی رویم باشد و همیشه با زحمت در این فوتبال پیش رفته‌ام و امیدوارم در عراق کارم را برای تیمم خوب انجام بدهم.»


برنامه ادامه جام حذفی
کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه سه دیدار معوقه از مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال کشور(یادواره آزادسازی خرمشهر) را اعلام کرد که براساس آن دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ مس رفسنجان – استقلال از ساعت۱۷ در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان، سپاهان - شمس‌آذر  از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و پرسپولیس – نفت و گاز گچساران از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی تهران به میدان می روند.
 

بازگشت ربیعی به ذوب‌آهن
محمد ربیعی سرمربی ذوب‌آهن اصفهان که با خداحافظی در رختکن این تیم پس از باخت مقابل ملوان، پای میز مذاکره با فولادی‌ها برای پیوستن به این باشگاه نشسته بود، در نهایت نتوانست برای جدایی از جمع گاندوها رضایتنامه بگیرد و در تمرین عصر دیروز ذوب‌آهن حاضر شده و تیمش را تمرین داد.


حاج‌صفی مدافع میانی شد
در ادامه مسابقات هفته بیست و سوم سوپر لیگ یونان، آ.ا.ک در حالی که احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی ایران را پس از حدود دو ماه دوباره در فهرست و ترکیب ابتدایی داشت، در استادیوم اوپاپ آرنا مقابل تیم قعرنشین کیفیسیاس قرار گرفت و به برتری 3-0 دست پیدا کرد تا 52 امتیازی شود و بالاتر از پائوک و پاناتینایکوس قرار بگیرد و صدرنشین سوپر لیگ یونان شود. نکته جالب اینکه حاج‌صفی، در این بازی برای نخستین بار در پست دفاع میانی به میدان رفت و توانست تیمش را در رسیدن به برد کمک کند. او یک کارت زرد هم گرفت.


استعلام پرسپولیس برای پنجره
در حالی که شایعاتی مبنی بر شکایت حمیدرضا طاهرخانی و مهدی مهدی‌خانی از پرسپولیس وجود داشت، پرسپولیس در این خصوص از کمیته تعیین وضعیت استعلام گرفت. بر این اساس شکایت این دو بازیکن مانعی برای نقل و انتقالات پرسپولیس نخواهد بود چرا که آنها پیش از این با پرسپولیس توافق کردند و حالا برای بستن پنجره باید دوباره شکایت کنند. بر اساس استعلام پرسپولیس، مالیات رادوشویچ و پرونده رضا اسدی تنها موانع اصلی نقل و انتقالات پرسپولیس هستند که باید دید تا چهارشنبه حل خواهند شد یا خیر. مصطفی لشکری، مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این باره به تسنیم گفت: «ما با مهدی‌خانی در زمان جدایی توافق کردیم و موضوع بسته شدن پنجره پرسپولیس به خاطر شکایت این بازیکن صحت ندارد. ما حتی الان این موضوع را بار دیگر استعلام گرفتیم و باید بگویم درست نیست.»


بیرو تغییر چهره داد و برگشت
علیرضا بیرانوند که به دلیل سرماخوردگی بعد از بازی با آلومینیوم نتوانسته بود در تمرین تیمش شرکت کند، دیروز با چهره‌ای جدید و بدون سبیل و ریش در تمرین حاضر شد تا برای بازی با تراکتور آماده شود. به نظر می‌رسد بیرانوند با این چهره جدید و بعد از اینکه تصمیم گرفته مصاحبه نکند دنبال شروع جدیدی است و قصد دارد با تمرکز بیشتر شرایط امنی برای دروازه پرسپولیس ایجاد کند و مثل فصول گذشته یکی از عناصر و ارکان مهم موفقیت تیمش باشد. رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس بدون اشاره به بازگشت بیرانوند به تمرین تیمش نوشت: « سرخپوشان ایران تمرین خود را از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید کاظمی و بعد از صحبت‌های اوسمار لوس ویرا آغاز کردند. این تمرین به مدت ۶۵ دقیقه زیر نظر کادر فنی انجام شد. کار با توپ در چند گروه، پاسکاری تحت پرس در فضای کوچک، تدابیر دفاعی، شوتزنی به سمت دروازه بعد از کارهای ترکیبی و فوتبال درون تیمی از برنامه‌های اجرا شده بود.» پرسپولیس امروز آخرین تمرین خود را برای بازی با تراکتور انجام می‌‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی