سردار فیکس شد، گل زد، شادی‌اش سوژه شد

نمره قبولی ده‌روسی به «آزمون»

سردار آزمون پس از اینکه در 14 مسابقه فصل 24-2023 سری A و دو بازی جام حذفی ایتالیا حضوری تعویضی در ترکیب رم داشت، این هفته برای نخستین بار در جمع 11 نفر اصلی گرگ‌ها قرار گرفت و مقابل فروزینونه فرصت ویژه‌ای پیدا کرد تا در شب نیمکت‌نشینی پائولو دیبالا، خودش را به دنیله ده‌روسی نشان دهد. او که پس از بازگشت به ایتالیا، برابر اینتر فرصت کوتاهی برای حضور در زمین داشت، یکشنبه شب در ترکیب جالوروسی قرار گرفت. رم در شرایطی در هفته بیست و پنجم سری A به میدان رفت که با شوت استثنایی هویسن از پشت محوطه جریمه در دقیقه 38 به گل رسید. در دقیقه 71 بریان کریستنته با شوت راه دور سعی در گلزنی داشت اما گلر فروزینونه به شکل ناقص توپ را دفع کرد که در ادامه آزمون با جای‌گیری مناسب از ریباند بهترین بهره را برد و با ضربه دقیق زمینی گل دوم را به ثمر رساند. ستاره ایرانی رم که پیش از این یک پاس گل در جام حذفی داده و در هفته یازدهم سری A ایتالیا تنها گل خود را برای جالوروسی مقابل لچه به ثمر رسانده بود، با گلزنی برابر فروزینونه، در این رقابت‌ها دو گله شد. آزمون پنج دقیقه پس از گلزنی، کارت زرد گرفت و در دقیقه 81 هم رم با پنالتی پاردس به گل سوم رسید و در نهایت به سه امتیاز دست یافت تا با 41 امتیاز در جایگاه ششم جدول سری A قرار بگیرد.
 
موج تمجید‌ها از ستاره ایرانی
از ابتدای بازی فشار زیادی از سوی هواداران فروزینونه روی بازیکنان رم وجود داشت که همین موضوع هم واکنش جنجالی دین هویسن را به همراه داشت. جایی که مدافع رم بعد از باز کردن دروازه حریف، خوشحالی تحریک‌آمیزی داشت و همین مسأله خشم هواداران فروزینونه را چند برابر کرد. در نیمه دوم اما آزمون با یک اقدام جالب تا حدی ناراحتی را از دل هواداران حریف درآورد. او بعد از زدن گل دوم رم رو به هواداران حریف بابت اقدامی که هویسن انجام داده بود، عذرخواهی کرد. این اقدام ستاره ایرانی موجی از تمجیدها را از او در ایتالیا به همراه داشت. یکی از هواداران رم نوشت: «با آزمون مادام‌العمر تمدید کنید. او بابت خوشحالی هویسن عذرخواهی کرد. این یک حرکت کمیاب در این دنیاست.» طرفدار دیگری نوشت: «سردار، مردی از یک جزیره دیگر، رفتار او من را دگرگون کرد!» هواداری دیگر گفت: «به آزمون احترام بگذارید، یک بازیکن عالی و یک قهرمان جوانمرد.» و هوادار دیگر رم هم عنوان کرد: «اگر قرار باشد یکی از پیراهن‌های رم را سفارش دهم، بدون شک آزمون را انتخاب می‌کنم.»
 
آزمون: احترام در فوتبال مهم‌ترین چیز است
سردار پس از این بازی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «DAZN» گفت: «بازی سختی بود، بخصوص نیمه اول آن. بین دو نیمه کادر فنی تاکتیک‌ها را تغییر دادند و در نیمه دوم بهتر بازی کردیم. گلزنی هم وظیفه من است و بابت کسب این پیروزی خوشحالم.» او همچنین درباره چرایی عذرخواهی‌اش از هواداران میزبان پس از گلزنی‌اش توضیح داد: «من به این دلیل از هواداران فروزینونه عذرخواهی کردم چون آنها از حرکت دین هویسن به هنگام شادی گلش (گذاشتن انگشت اشاره روی بینی‌اش به نشانه سکوت) خوش‌شان نیامد. بازیکنان حریف هم این موضوع را به ما انتقال دادند و به همین خاطر می‌خواستم از آنها عذرخواهی کنم. احترام در فوتبال مهم‌ترین چیز است. همه ما همکار و دوست هستیم. کار در زمین مسابقه سخت است، اما درست است که برای یکدیگر احترام قائل شویم.» آزمون همچنین از ده‌روسی تمجید کرد: «زمانی که کوچک بودم، طرفدار تیم رم بودم. من همیشه بازی‌های بزرگ را دنبال می‌کردم، چون در آن زمان تنها بازی‌های بزرگ از تلویزیون پخش می‌شد. ده‌روسی بازیکن خیلی خشنی بود، اما قلب بزرگی داشت. او در مربیگری‌اش هم همین گونه است و به ما کمک زیادی می‌کند و در ما انگیزه زیادی به وجود می‌آورد.» آزمون همچنین از سرمربی قبلی رم قدردانی کرد: «می‌خواهم از ژوزه مورینیو بابت تمام کارهایی که برای رُم و کمک‌هایی که به ما کرد، تشکر کنم. امیدوارم حالا با دانیله ده‌روسی حتی بهتر از این هم کار کنیم.»
 
ده‌روسی: نحوه بازی آزمون را
دوست داشتم
ده‌روسی نیز در نشست خبری بعد از این دیدار با اعتراض نسبت به اخطاری که به هویسن پس از گلزنی داده شد، گفت: «نمی‌دانم او چه کرد؛ نمی‌دانم با کسی درگیر شد یا به‌ خاطر ژستی که گرفت، کارت زرد دریافت کرد. او جوان است و باید یاد بگیرد. هویسن متولد سال 2005 بوده و همسن دختر من است. من هم در زمین کارهای احمقانه‌ای انجام داده‌ام و نمی‌خواهم برای او سخنرانی کنم! این اخطار برای او به قیمت 45 دقیقه بازی در سری A و یک تعویض برای ما تمام شد (هویسن از آغاز نیمه دوم تعویض شد).» سرمربی رم در مورد تغییر سبک بازی این تیم و نیز میدان دادن به آزمون در پُستی متفاوت، چنین نظر داد: «در نیمه اول با تغییر تیم و بویژه تغییر بازیکنان پشت مهاجم مرتکب اشتباه شدم. تا امروز با بازی به همراه یک وینگر و یک بازیساز پشت مهاجم عملکرد خوبی داشتیم. به آزمون بازی دادم که بیشتر بازیکنی هجومی است. فکر می‌کنم این ترکیب (استفاده از دو مهاجم تخصصی) می‌تواند برای ما مفید باشد.» ده‌روسی درباره خارج کردن روملو لوکاکو از زمین توضیح داد: «از نحوه بازی همزمان او و آزمون راضی نبودم. همچنین روملو در بازی‌های زیادی به میدان رفته و باید او را آماده نگه داریم. نحوه بازی آزمون را دوست داشتم و پس از نیمه اول وحشتناکی که داشتیم، او را در زمین حفظ کردم. در نیمه اول خیلی صاحب توپ نشدیم که کار مهاجم در این شرایط سخت می‌شود. آزمون بازیکنی است که می‌تواند به‌عنوان بازیساز بازی کند و در موقعیت‌سازی مؤثر باشد. او می‌داند چگونه بین خطوط بازی کند. ابتدا می‌خواستم به حسام عوار بازی بدهم که بازیکنی فوق‌العاده است. با این حال سردار عملکرد خوبی در تمرینات داشت و او را به زمین فرستادم.» سرمربی رم با اشاره به لزوم تغییر نحوه بازی این تیم با گذشت زمان گفت: «ما نیاز به زمان بیشتری داریم تا به بازی با دو مهاجم همزمان عادت کنیم. این مسأله تقصیر سردار یا لوکاکو نیست و نمی‌توانیم این کار را در یک نیمه جلسه تمرینی انجام بدهیم. نحوه بازی آزمون و حفظ توپ او در نیمه دوم را دوست داشتم. البته نمی‌توانیم ضرباهنگ هجومی را به مدت 90 دقیقه در زمین داشته باشیم. با این حال به نظرم باید نیمه دوم بازی خودمان را در کل 90 دقیقه تکرار کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی