صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایسنا

بازگشت پیکر مطهر ۳۴ شهید دفاع مقدس از  مرز شلمچه به کشور

 پیکر مطهر ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس روز گذشته  با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از مرز شلمچه به خاک کشور بازگشتند.
این شهدا در عملیات‌های کربلای چهار و هشت، والفجر مقدماتی، والفجر یک و ۶، عملیات بدر، خیبر و تک دشمن در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیدند. این پیکرها در مناطق عملیاتی فکه، فکه شمالی، جزیره مجنون، زبیدات، شرق دجله و شلمچه عراق تفحص شده‌اند.

 

ایلنا

الحاق همزمان دو ناو محافظ
به نیروی دریایی سپاه

دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری ناوهای محافظ از کلاس شهید سلیمانی صبح دیروز به طور همزمان به نیروی دریایی سپاه پاسداران الحاق شدند. با الحاق این دو ناو به‌طور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل شد. سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی  در مراسم این الحاق تأکید کرد: بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی سپر پایداری برای امنیت ملی و دفاع ملی کشور ایجاد کرده است و به اینکه امروز چنین شناورهایی با فناوری روز دنیا در اوج تحریم در ایران اسلامی طراحی و تولید شده است، افتخار می‌کنیم.

 

ایرنا

عملیاتی شدن شبیه‌ساز اتاق کنترل اضطراری در نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از طراحی، توسعه، نصب و عملیاتی شدن سامانه شبیه‌ساز اتاق کنترل اضطراری (ECRS) واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در ایران خبر داد. محمد اسلامی افزود: طراحی و ساخت سامانه شبیه‌ساز اتاق کنترل اضطراری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به‌صورت کاملاً بومی انجام شده و گام بزرگی در زمینه خودکفایی ساخت شبیه‌سازهای نیروگاهی در داخل کشور محسوب می‌شود.
اتاق کنترل اضطراری بخشی از طرح اصلی واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر است که در صورت از دسترس خارج شدن اتاق کنترل اصلی، از آن استفاده می‌شود. تمام مؤلفه‌های شبیه ساز اتاق کنترل اضطراری اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار، ساخت داخل است و بر اساس طراحی مهندسان سازمان انرژی اتمی ایران طراحی و تولید شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی