صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

رونمایی از سریال «آمرلی»
مصطفی زمانی تصویری از مراسم رونمایی از سریال «آمرلی» را به اشتراک گذاشته است. این مراسم شامگاه شنبه 28 بهمن‌ماه در هتل فلسطین برگزار شد. سریال عراقی «آمرلی» به کارگردانی احمد ابراهیم احمد در ماه رمضان 2024 از پلتفرم Noravision پخش می‌شود. در این سریال مصطفی زمانی در کنار بازیگر مطرح عراقی ناریمان صالحی و جمعی از هنرمندان عراقی و عرب بازی کرده است. سریال «آمرلی» داستان یک فرد شیعه را در سال ۲۰۱۴ روایت می‌کند که در روزهای حمله داعش به کشورهای عراق و سوریه در شمال عراق در شهر آمرلی زندگی می‌کند. این سریال اتفاقات پیش آمده در این شهر در زمان حمله داعش را روایت می‌کند.

آغاز اکران آنلاین «کوچه»
گلاب آدینه از آغاز اکران آنلاین فیلم کوتاه «کوچه» ساخته محمدرضا مصباح خبر داده است. فیلم کوتاه «کوچه» به کارگردانی محمدرضا مصباح و بازی درخشان گلاب آدینه و نورا هاشمی، پس از موفقیت در جشنواره‌های مختلف در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود. این فیلم که با عوامل حرفه‌ای سینما ساخته شده، پیش از این در سینما و پلتفرم‌ها به نمایش درنیامده و اولین اکران خود را در فیلم‌نت تجربه می‌کند. «کوچه» در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برنده تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیز نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم کوتاه بود. داستان فیلم کوتاه «کوچه» درباره گروهی مستندساز است که برای ثبت خاطرات خانم افخم شبستری از آخرین دیدار او با همسرش به منزل او می‌روند، اما فیلم در دنیای رؤیای او متحیر می‌ماند تا حسرت چهل ساله او را بازیابی کند.

جلسه‌ای برای علاقه‌مندان ادبیات
اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه در تازه‌ترین مطلبی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، درباره سلسله نشست‌هایی که اطلاع‌رسانی کرده که هرچهارشنبه با عنوان «درس گفتارهایی درباره جامی» برگزار می‌شود. جلسه این هفته با حضور دکتر محمد امیر جلالی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و به میزبانی دفتر مرکزی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی برپا می‌شود.ورود عموم علاقه‌مندان ادبیات به این جلسه آزاد است.

دعوت به تماشای «یکی بود، یکی نبود»
یسنا میرطهماسب دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای نمایش «یکی بود، یکی نبود» دعوت کرده است. نمایش «یکی نبود،‌ یکی بود» به کارگردانی علی کوزه‌گر با بازی یسنا میرطهماسب و سارا‌ حاتمی از بیستم بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ناظرزاده کرمانی اجراهای خود را آغاز کرده است.

آغاز نمایش تازه ایوب آقاخانی
ایوب آقاخانی از آغاز پیش‌فروش تازه بلیت نمایش تازه‌اش خبر داده است. «نوزده، نود و نه» بیست و ششمین تئاتر ایوب آقاخانی در مقام کارگردان است. ویدا جوان، ابوالفضل جمشیدی و میثم میرزایی در کنار سپند امیرسلیمانی و الهه شه‌پرست ترکیب بازیگران نمایش «نوزده، نود و نه» را تشکیل می‌دهند. این نمایش ساعت 20 در تالار چهارسو تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

دعوت به درختکاری
شبنم مقدمی با انتشار پستی، مخاطبان صفحه اینستاگرامش را دعوت به کاشت نهال کرده است. 15 اسفندماه هر سال روز درختکاری نامگذاری شده است. مقدمی با اعلام خبر کاشت نهال در این راستا نوشته است: «من برای خانواده کوچکم، یک نقطه کوچکِ سبز روی زمین ایجاد کردم... تنها یک نقطه کوچک، به قدر ِوُسع و توانم و به این ترتیب، فصلِ آشناییِ ما سبز خواهد ماند باقی.»

اکران فیلم تازه عطاران
روح‌الله حجازی، آنونسی از فیلم «روشن» را به اشتراک گذاشته و از اکران این فیلم در سینماها خبر داده است. «روشن» با بازی رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری از روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در سینماهای سراسر کشور اکران شده است. این فیلم نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری شد. «روشن» تاکنون چندین بار برنده جوایز مختلف از فستیوال‌های بین‌المللی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی