صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

وزیر خارجه عربستان در گفت‌و‌گوی تلفنی با امیرعبداللهیان تأکید کرد

درباره حضور ایرانیان در عمره ملاحظه سیاسی نداریم

حسین امیرعبداللهیان روز گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای سعودی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، به تهدیدات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه منطقه رفح که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است، اشاره کرد و ضرورت مقابله با این تهدیدات و نگرانی‌ها را مورد تأکید قرار داد.
وزیر امور خارجه افزود: آنچه در غزه و کرانه غربی شاهدیم، با همراهی کامل امریکا و در موضوع رفح و با چراغ سبز کاخ سفید در حال انجام است. امیرعبداللهیان گفت: ما جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم اما در صورت عدم حل فوری سیاسی، آثار منفی تداوم نسل کشی رژیم اسرائیل بر امنیت و ثبات منطقه اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر خود از جمله با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را در موضوع غزه ضروری دانست.
در این گفت‌و‌گو همچنین امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات سازنده اخیر هیأت نیروهای مسلح کشورمان در عربستان، علت تأخیر در حل مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی را در فضای رو به رشد مناسبات تهران و ریاض جویا شد.
وزیر خارجه عربستان تأکید کرد: در مورد حضور ایرانیان در حج عمره هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد و رفع مشکل فنی در سازمان هواپیمایی عربستان در گام نهایی قرار دارد.
تأکید بر ضرورت اقدام فوری علیه ماشین کشتار اسرائیل
حسین امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌و‌گوی تلفنی با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات فلسطین و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
دو طرف در این گفت‌و‌گو با محکومیت شدید در تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و وضعیت وخیم انسانی در این منطقه، بر ضرورت اقدام فوری و مؤثر جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان و امدادرسانی فوری به مردم فلسطین بویژه در شمال غزه و رفح و جلوگیری از تهاجم نظامی ارتش صهیونیستی به منطقه رفح با هدف کوچاندن اجباری ساکنان غزه تأکید کردند.
درخواست ایران برای برگزاری نشست اضطراری
امیرعبداللهیان همچنین  در تماس تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن اظهار تأسف شدید و محکوم نمودن حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح، فعالیت و تحرک بیشتر جامعه بین‌المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را حائز اهمیت و فوریت دانست.
امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به گذشت 4.5 ماه از زمان نشست قبلی شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران OIC برای بررسی وضعیت وخیم جاری و اتخاذ اقدامات قاطع در قبال تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی