پرسپولیس دست خالی اراک را ترک کرد

استارت اوسمار با شکست!

بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر، درحالی پنجشنبه با برگزاری پنج مسابقه ادامه پیدا کرد که در یکی از حساس‌ترین این مسابقات، آلومینیوم از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، برابر پرسپولیس قرار گرفت. سرخپوشان پایتخت درحالی در این مسابقه به میدان رفتند که پس از استعفای یحیی گل‌محمدی، اولین بازی رسمی‌شان را در غیاب او برگزار می‌کردند و اوسمار ویه‌را دستیار سابق یحیی به عنوان سرمربی جدید قرمزها را هدایت می‌کرد.
در این بازی باتوجه به پنجره بسته پرسپولیس، خبری از ستاره‌های جدید سرخ‌ها یعنی عبدالکریم حسن، اوستون رستم اورونوف و عیسی آل‌کثیر نبود. ضمن اینکه امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس هم به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور نداشت. در این شرایط، اوسمار تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی و شهاب زاهدی به میدان فرستاد.
نیمه اول بازی از سوی دو تیم بسیار سرد و کسل‌کننده دنبال شد و بدون گل به پایان رسید.
اما در نیمه دوم دو تیم‌ بهتر کار کردند که در این میان و در دقیقه ۵۱، موقعیت تک به تک خوبی برای زاهدی به وجود آمد که احمد گوهری دروازه‌بان آلومینیوم به خوبی توپ را مهار کرد. دقیقه ۶۷ شوت کنعانی‌زادگان از پشت محوطه به بازیکن آلومینیوم خورد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای هند داشتند.
کارشناسان داوری از جمله محمدرضا ابوالفضلی، محمدحسین ترابیان، مهدی عالیقدر، ابراهیم میرزابیگی، حسین عسگری و بابک وسیله‌بر معتقدند بیژن حیدری داور مسابقه در این صحنه دچار اشتباه شده و باید ضربه پنالتی به سود سرخ‌ها اعلام می‌کرد. در دقیقه ۷۵ ریگی در وسط زمین توپ را از دست داد و امیر نوری وقتی دید بیرانوند از دروازه خارج شده از راه دور دروازه پرسپولیس را مورد هدف قرار داد و توپ را وارد دروازه قرمزها کرد.
شاگردان اوسمار برای جبران گل خورده تلاش زیادی کردند، اما ضربات نهایی آنها بد بود و دقیقه ۸۸ نبیل باهویی که از دقیقه 76 به جای زاهدی به میدان آمده بود، خط دفاع آلومینیوم را به هم ریخت اما در یک‌قدمی دروازه توپ را به بیرون زد‌‌‌.
در نهایت، تیم پرسپولیس از تیم جوان مجتبی حسینی شکست خورد و دست خالی اراک را ترک کرد و اولین شکست اوسمار با وجود بازی خوبی که تیم او داشت، روی جاگیری اشتباه بیرانوند به ثبت رسید و سرخ‌ها متحمل دومین شکست خود در این فصل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی