صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • اجتماعی
  • ایران اقتصادی
  • اقتصادی
  • ایران زمین
  • اطلاع رسانی
  • حوادث
  • ورزشی
  • موسیقی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و چهارصد و سه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اذعان خارج نشین‌ها
به قدرت موشکی ایران
 خبر اول اینکه، چند روز قبل بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران توانست برای نخستین‌بار شناور شهید مهدوی را به موشک‌های بالستیک دوربرد خانواده فاتح با برد حداقل 1700 کیلومتری تجهیز کرده و اقدام به شلیک آزمایشی این موشک کند. با دستیابی نیروی دریایی سپاه به چنین دستاوردی، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، از مبدأ ناو شهید مهدوی، حداقل شعاع 1700 کیلومتری از محل پرتاب خواهد بود. این موضوع به منزله این است که پایگاه‌ها و مقرهای دشمنان تا این شعاع، اهداف قابل دسترس و آسانی برای نیروهای مسلح کشورمان خواهد بود.
این نکته‌ای است که کارشناسان شبکه‌های فارسی زبان خارج نشین نیز به آن اذعان دارند.
کارشناس امور نظامی شبکه بی‌بی‌سی فارسی، در یکی از برنامه‌های این شبکه انگلیسی با ابراز نگرانی از دقت و قدرت موشک‌های ایرانی، به این موضوع اشاره کرد که با دستیابی نیروهای مسلح ایرانی به چنین دستاوردی، علاوه بر سرزمین‌های اشغالی، هر یک از پایگاه‌های امریکا در منطقه، از جمله فرماندهی سنتکام نیز می‌توانند هدف موشک‌های ایرانی باشند.
کارشناس بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به آزمایش موفق شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی، اعلام می‌کند که این موضوع نگرانی‌های رژیم صهیونیستی و امریکا درباره قدرت موشکی ایران را بیش از پیش افزایش داده است. علاوه بر بی‌بی‌سی فارسی، تعدادی از رسانه‌های خارجی و صهیونیستی از جمله جروزالم پست نیز با اشاره به آزمایش حمله موشکی به پایگاه هوایی اسرائیل، به اظهار نظر درباره دستاورد جدید نیروهای مسلح کشورمان پرداختند.
در چند سال اخیر ایران توانسته با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه نظامی بویژه موشکی و پهپادی، بازدارندگی قدرتمندی را در مقابله با دشمنان ایجاد کند؛ پیشرفت‌هایی که روز به روز درحال افزایش بوده و موشک‌های هایپرسونیک فتاح1 و فتاح2 بخشی از آن
به شمار می‌آید.

واکنش سفارت ایران در سوئد
به برخی ادعاهای رسانه ای
 خبر دیگر اینکه، نمایندگی ایران در سوئد نسبت به طرح برخی ادعاها در رسانه‌های گروهی این کشور علیه ایران انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، سفارت ایران در استکهلم در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: «اخیراً برخی رسانه‌های جمعی سوئد با بستن چشم خود بر نسل‌کشی مردم فلسطین با طرح موضوعات خیالی و اثبات نشده مرتبط با جمهوری اسلامی ایران سعی در انحراف افکار عمومی مردم سوئد دارند.»
چندی پیش واحد خبر رادیو سوئد، اکوت، در گزارشی مدعی شد که ایران نسبت به اینکه حدود سه سال پیش و از طریق «دو مأمور مخفی» خود، برای قتل تعدادی از «یهودیان سوئدی» برنامه‌ریزی کرده، مظنون است. در همین راستا حدود دو سال پیش دو فرد مورد اشاره از سوئد «اخراج» شدند. در این گزارش که برخی از روزنامه‌ها و همچنین تلویزیون این کشور آن را پوشش دادند، مشخص نشده که دلیل مسکوت ماندن این خبر تا کنون چه بوده است.

تلاش برای بازگرداندن سامانه‌های هک شده مجلس
 دست آخر اینکه،  حمله سایبری به سامانه‌های مجلس سبب شد رأی‌گیری در جریان جلسه دیروز برای اصلاح لایحه بودجه 1403 که از شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده بود با شیوه قیام و قعود انجام شود. جلسه دیروز مجلس همچنین به دلیل همین حمله سایبری، بدون حضور خبرنگاران پارلمانی، تصویربرداران و عکاسان در صحن مجلس به صورت غیرعلنی آغاز شد. سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه بود که سایت مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری خانه ملت و سامانه‌های داخلی مجلس به‌ دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای آن را تأیید کرد. طبق اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، اولین جلسه آتی مجلس 14 اسفند، سه روز پس از برگزاری انتخابات دوره دوازدهم تشکیل می‌شود. با وجود این تلاش می‌شود اختیار این سامانه‌های هک‌شده هرچه سریع تر بازگردانده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی