صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • اجتماعی
  • ایران اقتصادی
  • اقتصادی
  • ایران زمین
  • اطلاع رسانی
  • حوادث
  • ورزشی
  • موسیقی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و چهارصد و سه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ایران در ایران

هشدار نارنجی در  مسیرهای کوهستانی تهران
تهران - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از آماده‌باش مدیریت بحران خبرداد و گفت: شهروندان در تردد از مسیرهای کوهستانی و مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط کنند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران مبنی بر فعالیت ۲ سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: سامانه‌های مذکور از اواخر وقت امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن آغاز و صبح دوشنبه ۳۰ بهمن پایان خواهد یافت.
  وی با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی باران و مه‌گرفتگی و کولاک در استان تهران افزود: به همه شهروندان ساکن در آبعلی، پردیس، دماوند، شمیرانات، لواسان و میگون توصیه می‌شود باتوجه به احتمال لغزندگی معابر و جاده‌ها از ترددهای غیرضروری بویژه در گردنه‌های برف‌گیر که با کاهش دید و مه‌گرفتگی مواجه می‌شوند، خودداری کرده و درصورت ضرورت داشتن تردد، حتماً از همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه در مسیرهای کوهستانی اطمینان داشته باشند چرا که در مواقع صدور هشدار احتمال اختلال در تردد و انسداد بعضی از مسیرها و ریزش بهمن و سقوط سنگ در این نواحی وجود دارد.
یزدی‌مهر درخصوص کاهش قابل ملاحظه دما نیز هشدار داد و تأکید کرد: ضروری است که مردم درخصوص تأسیسات و لوله‌های آبرسانی تمهیدات لازم را بیندیشند و همچنین توجه ویژه‌ای نسبت به مدیریت حامل‌های انرژی داشته باشند.

تخریب ۴۰ درصد از باغ‌های شهر یزد در یک دهه گذشته
یزد - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر یزد از تخریب حدود ۴۰ درصد از باغ‌های شهر یزد در یک دهه گذشته با استناد به تفسیر تصاویر هوایی خبر داد.محمدحسن منصوری‌زاده اظهار کرد: کمیسیون ماده ۷ تنها ماده قانونی کشور برای حفظ و گسترش فضای سبز در شهرهاست که صیانت از فضای سبز بویژه باغ‌ها در آن مورد تأکید قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی ماده ۷ در سال ۱۴۰۱ در راستای حفظ باغ‌ها و فضای سبز در کلانشهرها و شهرداری‌ها در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر با ترکیب یک نماینده شهرداری ترجیحاً معاون شهرسازی و معماری، یک نفر نماینده شورای اسلامی شهر و یک نفر نماینده قوه قضائیه ترجیحاً دادستان یا معاون دادستان است، ابلاغ شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه رأی این کمیسیون برای اراضی باغی تأیید و توسط دبیرخانه‌ها با دبیری رئیس سازمان ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: ‌حضور نماینده قوه قضائیه برای اجرایی شدن رأی‌های این کمیسیون به پیشنهاد شهر یزد مطرح و مورد تأیید و اجرا قرار گرفت.

تکلیف پالایشگاه نفت تهران
برای کاهش آلودگی هوای باقرشهر
 ری - استاندار تهران گفت: پالایشگاه نفت تهران طی توافقنامه‌ای با شهرداری باقرشهر موظف و مکلف شده که از لحاظ آلایندگی سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد و با استفاده از ابزار و تجهیزات جدید برای جلوگیری از آلودگی تلاش کند.
 از ساعات اولیه صبح دیروز در سامانه سنجش آلودگی هوای تهران، باقرشهر با شاخص 184 به‌عنوان آلوده‌ترین شهر استان تهران شناسایی شد.  علیرضا فخاری با اشاره به آلودگی شدید هوا در ری گفت: در حال حاضر پالایشگاه نفت تهران و کارخانه سیمان هر دو از لحاظ فیلترینگ و برون‌داد آلاینده مدنظر در معرض کنترل هستند.وی با اشاره به آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان تهران تصریح کرد: کارخانه سیمان تهران در زمینه فیلترینگ ایراداتی داشت که در حال حاضر کنترل شده و توسط فرمانداری ویژه شهرستان ری تحت نظارت قرار دارد.
فخاری با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی ناشی از آلودگی گفت: استان تهران را به لحاظ هوایی یکپارچه می‌بینیم چون انتقال هوا محدود به یک شهر خاص نیست و به‌دلیل جریان باد از جنوب غرب به شمال شرق در برخی ساعات در باقرشهر سکون هوا داریم که در ادامه آن به شمال شرقی می‌رسد.  استاندار تهران تصریح کرد: استانداری تهران هیچ گونه محدودیتی برای فرمانداران درخصوص تصمیم‌گیری برای برخورد با آلاینده‌ها در حوزه سرزمینی شهرستان قائل نشده و فرمانداران می‌توانند به‌صورت مستقل از استان تهران تصمیم‌گیری داشته باشند، اما در تصمیمات فراتر از حدود شهرستان باید با استانداری تهران هماهنگی انجام شود.

آبرسانی به ۷۲۶ هزار نفر از مردم فارس
 شیراز- مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس بااشاره به اینکه با هزینه‌کرد ۶۲۴ میلیارد تومان، ۷۱ پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی به بهره‌برداری رسید، گفت: کام ۷۲۶ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان از آب‌شرب سالم، شیرین شد.
 علی جان صادق‌پور گفت: هم‌زمان با چهل و‌پنجمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی شرکت آبفا استان فارس 71 پروژه‌ آب و فاضلاب شامل 63 پروژه آبرسانی و 8 پروژه فاضلاب را با صرف اعتباری بالغ بر 624 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.
وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در 32 شهرستان فارس اجرا شد و به بهره‌برداری رسید، اهم این پروژه‌ها را آبرسانی به روستا‌های شرق مرودشت از سد درود‌زن و پروژه‌های تأمین آب‌شرب در شهرستان‌های داراب، جهرم، صفاشهر، کازرون، ممسنی، مهر، نی‌ریز، اوز، زرین دشت، فسا، کوار و سرچهان عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی