راهیابی ۴۳۰ اجرا در جشنواره ملی سرود رضوی

نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره ملی سرود رضوی روز گذشته (24 بهمن‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام پوشانی (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش)، فرهاد قائمیان، (مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) و سید مجتبی ذبیحی (دبیر جشنواره سرود رضوی) در معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. به گفته فرهاد قائمیان، ۳۶ هزار دانش‌آموز برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که در قالب ۴۳۰ اجرا خواهد بود.
قائمیان در ادامه صحبت‌هایش افزود: این جشنواره در سه بخش همگانی، رقابتی و میدانی برگزار خواهد شد و ارسال اثر برای بخش همگانی و رقابتی تا بیست‌و‌پنجم اردیبهشت‌‌ماه و بخش میدانی تا بیست‌و‌پنج فروردین‌ماه خواهد بود و اختتامیه هم همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود. در همین راستا ۳۶ هزار دانش‌آموز برای حضور ثبت‌نام کرده‌اند که در قالب ۴۳۰ اجرا خواهد بود. پیش‌بینی شده اختتامیه در حرم امام رضا(ع) با حضور دوستان هنرمند و منتخب، اوایل تیرماه در دهه ولایت در مشهد برگزار شود.
دبیر هنری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا با رویکردی پژوهشی علاوه بر میزبانی از اجراهای سرود، به فضای آموزشی هم توجه کنیم. در این راستا کارگاه‌های آموزشی را در حوزه سرود برگزار می‌کنیم تا نقشی در توسعه علمی و کیفی این حوزه داشته باشیم. البته در رابطه با تولیدات مرتبط با امام رضا(ع) هماهنگی‌هایی انجام شده است تا سرودهایی را با حمایت بنیاد امام رضا(ع) تولید کنیم.
حجت‌الاسلام پوشانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم در این نشست توضیح داد:هنر رساترین ابزار برای انتقال مفاهیم تربیتی است و اگر می‌خواهیم دانش‌آموز به سمت تربیت فرهنگی هدایت شود بی‌تردید سرود به عنوان بستر عمیق و کامل تربیتی که امروز مورد غفلت واقع شده است، می‌تواند نقش مؤثری در این جریان ایفا کند.
 سرود تجلی کار مربی تربیتی در مدرسه است و امروز ما در وزارت آموزش و پرورش باید از ظرفیت سرود برای تولیدات ارزشمند و تأثیرگذار در حوزه تربیتی استفاده کنیم.
سید مجتبی ذبیحی، دبیر سیزدهمین جشنواره سرود رضوی هم در این نشست خبری گفت: موضوع جشنواره سرود رضوی در مدح و منقبت حضرت رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی است و نحوه پذیرش آثار هم از مسیر سامانه «شمس توس» انجام می‌گیرد. ما در این دوره اثر برگزیده بر اساس آرای مردمی هم داریم که در واقع آنها آثار اجرا شده در بخش میدانی را انتخاب می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی