صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

مسیر رفته دشوار بود و مسیر پیش رو روشن
رضا یزدانی در صفحه اینستاگرامش به مراسم اختتامیه جشنواره فیلم اشاره کرده و دراین باره نوشته: «خدا رو شکر. خیلی خوشحالم اولین کاندیدا شدنم در جشنواره فیلم فجر برای نقش و فیلمی است (بهشت تبهکاران) که خیلی دوستش دارم و خیلی خوشحالم نقشی که بازی کردم دیده شد. از مسعود جعفری جوزانی و همه عوامل فیلم بهشت تبهکاران کمال تشکر را دارم و قدردان زحماتشان هستم. هشت سال از حضور جدی من به عنوان بازیگر در فیلم «تیک آف» احسان عبدی‌پور می‌گذرد(9فیلم سینمایی) مسیر رفته دشوار بود و مسیر پیش رو روشن بی‌هیچ داعیه و ادعایی. سپاسگزارم از همه عزیزان و بزرگانی که در این سال‌ها همراهم بودند.

سیاه چادر برای مردم ایذه
علی قمصری آهنگساز پروژه تار ایرانی این بار ویدیویی از نوازندگی قطعه‌ای با عنوان «سیاه چادر» در ایذه خوزستان منتشر کرده و در این باره نوشته««سیاه چادر» دلم را برای بختیاری‌ها افراشتم و با هر زخمه «بَردِشیر» بر مزار پاکان تاریخ سازشان گذاشتم.
ایذه، بزرگ‌ترین موزه روباز جهان با قوم بختیاری پیوندی ناگسستنی دارد؛ قومی که آوازه دلیری، وطن دوستی و رشادتشان را در درازنای تاریخ ثبت کرده‌اند.نواختن دقیق آلات موسیقی بختیاری برای ساز تار نیاز به ساعت‌ها تمرین و مدت‌ها همزیستی با فرهنگشان دارد. باید در حماسه خود را جای شیرعلی مردون‌ها و بی‌بی مریم‌ها و در عاطفه، خود را در زیبایی اشعار و ترانه‌های بختیاری می‌گذاشتم. با خود گفتم قبل از رفتن به شهر شعر(ایذه) آنقدر باید در فرهنگشان غرق شوم که شایسته پوشیدن چوقای زیبایشان باشم.نام هفت قطعه بختیاری این بخش را بختیاری‌های عزیز لطف می‌کنند و در کامنت‌ها می‌نویسند. عشق به ایذه، سرزمین رشادت و شعر و همه بختیاری‌ها و تقدیم به استاد بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری).

سربلندی باغ کیانوش برای کودکان
وحید یامین‌پور به فیلم «باغ کیانوش» رضا کشاورز اشاره کرده که توانست در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر دو جایزه را ازآن خود کند.او در صفحه اینستاگرامش نوشته: «اهل اغراق نیستم باغ کیانوش واقعاً فیلم خوبی بود. سینمای ایران کمتر برای نوجوانان فیلم ساخته؛ اما حالا با این فیلم می‌تواند سرش را بالا بگیرد. با خانواده بروید و فیلم را ببینید و فیلم را بهانه کنید برای حرف زدن درباره ایران و انقلاب و دفاع مقدس.»

مدرسه نیشگون با طعم خوراکی
فرهاد حسن‌زاده ازاثر تازه خود خبر داده با عنوان «مدرسه نیشگون» و دراین باره با باز نشرازصفحه انتشارات هوپا آورده است: «اگه بخواهیم کتاب‌ها رو به خوراکی تشبیه کنیم، باید بگیم «مدرسه نیشگون» یه بستنی ایتالیایی ۲۳۲ اسکوپ شیرین و خوشمزس که تا حالا هیچ جایی نخوردین! هر صفحه از این کتاب یه طعم خاص داره و با همه کتاب‌هایی که تا الان خوندین فرق می‌کنه... پس منتظر خوردنی تازه هوپا باشید.» نویسنده این کتاب فرهاد حسن‌زاده است با تصویرگری لاله ضیایی که برای گروه سنی + 10 تولید شده است.

 حکایت همچنان باقیست
مجید انتظامی آهنگساز نام آشنای موسیقی ایران و برنده سیمرغ بلورین چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش آهنگسازی در صفحه مجازی خود از دست اندرکاران این کار تشکر کرده و در این باره نوشته: «به پایان آمد این دفترحکایت همچنان باقیست.
خواستم از این طریق تشکر کنم از تمامی کسانی که در ساخت این موسیقی همراهی ام کردند و کنارم بودند. از تمامی نوازندگان و بچه‌های استودیو سورنا و حمیدرضا آداب عزیزم که بابت ضبط این اثر بسیار زحمت کشیدن تشکر می کنم. همچنین تشکر ویژه دارم از آقایان عباس نادران و مهدی شاه محمدی عزیزم که به من اعتماد کردند و موسیقی این کار را به من سپردند.
ممنونم از آقای علیرضا علویان نازنین صداگذار محترم مجنون بابت حمایت‌ها و کمک‌های بی‌دریغشان. ممنونم از تمامی گروه بازیگران که با بازی‌های بی‌نقصشان الهام بخش من بودند. این چند ماه در کنار این دوستان بسیار حال خوبی رو تجربه کردم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی