صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

مرور برنامه‌های امشب موسیقی فجر

آرون افشار، خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ 23 بهمن‌ماه ساعت 19 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. این خواننده دوره سی‌وپنجم و سی‌و‌هشتم جشنواره موسیقی فجر نیز در بخش جنبی اجرای برنامه داشته است. آرون افشار اصالتی خراسانی دارد و در شهر شاندیز مشهد متولد شده است و فعالیت حرفه‌ای خود را سال ۱۳۹۶ آغاز کرد. ساز تخصصی او گیتار است و از 8،7 سالگی فراگیری موسیقی را با گیتار شروع کرد و در کنار آن به فراگیری پیانو نیز پرداخت. اولین کنسرت آرون افشار ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
 
 
گروه موسیقی «نهال» ویژه بانوان، 23 بهمن‌ماه ساعت 14:30 اولین اجرای بخش بانوان را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد. این گروه موسیقی سال 1394 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و تمامی نوازنده‌های آن را بانوان هنرمند کشورمان تشکیل می‌دهند. گروه موسیقی «نهال» به سرپرستی و خوانندگی لیلا نجفی و با حضور نیوشا بریمانی به عنوان رهبر ارکستر و نوازنده کمانچه است. رخساره رستمی (عود)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت،) دنیا فتحی (پیانو)، شیرین واعظی (درامز)، آذین ملک‌زاده (گیتارباس)، سحر دزواره‌ای (گیتار) و ستاره هاتف (پرکاشن) از نوازندگان این گروه هستند.
 
 
گروه موسیقی «طیب جان» با سرپرستی و هنرمندی حسین قاسم‌زاده (نوازنده نی و سنتور) 23 بهمن‌ماه ساعت 21:30 در سالن سوره و در بخش کودک و نوجوان اجرای برنامه خواهد داشت. گروه موسیقی «طیب جان» سال 1402 فعالیت جدی خود را آغاز کرد و اعضای آن زیر سنین 17 سال هستند. رپرتوارهای این برنامه، موسیقی سنتی، محلی و قطعاتی از موسیقی بین‌الملل خواهد بود؛ قطعاتی چون «ولگا»، «بچه‌های کوه آلپ» و «آستوریاس.»
 در بخش موسیقی دستگاهی هم قطعاتی از پرویز مشکاتیان، فرامرز پایور و... برگزار خواهد شد. در بخش موسیقی محلی هم اجراهایی از موسیقی کردی، گیلکی و... روی صحنه خواهند رفت. به گفته این هنرمند، رپرتوار کار بر اساس ساز سنتور بوده است. این گروه نخستین تجربه خود را در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌برد.
 آراد نجارزادگان (آواز تمبک)،الهه زندیه (تارباس)، باران کشاورز(عود)، ماهور قاسم زاده(تمبک و کاخن)،آریسان حسینی (سنتور)، ضحی شاهسواری(سنتور)، آناهیتا سیمین(سنتور)،آوا صادق نیا(سنتور)، امیرعلی شه‌ستا (سنتور)، پریا بیگناه(سنتور)،هستی شاهی(سنتور)،متین غلامی(سنتور)، هانیه مومن(دف، کوزه و دایره)، زهرا موسوی و مهراز برزگر (دف و دایره) اعضای این گروه را تشکیل می دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی