صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر

رونمایی از سامانه مدیریت ترافیک شهری دانشگاه شریف
مراسم رونمایی از سامانه مدیریت ترافیک شهری، دیروز در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، در غرفه دانشگاه صنعتی‌شریف در مقابل سردر اصلی دانشگاه با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و جمعی از مسئولان این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سامانه هوشمند کنترل ترافیک شهری به همت تیم فناوری دکتر ایمان غلامپور در پژوهشکده الکترونیک دانشگاه شریف طراحی و تولید شده است. با استفاده از این سامانه مدیران شهرداری‌ها و کنترل ترافیک شهرهای مختلف، دید جامع‌تری نسبت به ترافیک شهری به‌دست می‌آورند و می‌توانند در یک نگاه از وضعیت کلی ترافیک شهر، وضعیت تجهیزات نصب‌شده، وضعیت کلی پارک حاشیه‌ای و پیش‌بینی‌های ترافیکی آگاه شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد
واردات ۹۰۰ دستگاه خودرو نجات و آمبولانس تا نوروز
رئیس جمعیت هلال احمر از ورود ۹۰۰ دستگاه خودرو نجات و آمبولانس به ناوگان جمعیت هلال احمر تا عید نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: ما ۳ میلیون داوطلب در هلال احمر داریم. خیلی از آنها درخواست امدادرسانی به مردم غزه و اعزام به آنجا را دارند و اگر مسیر باز شود آنها آماده امدادرسانی هستند.کولیوند درباره آخرین وضعیت اضافه شدن امکانات زیرساختی به هلال احمر اظهار کرد: ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودرو نجات تا عید نوروز به امکانات ما اضافه می‌شود و این امکانات هم‌اکنون در حال ترخیص از گمرکات است.

معاون شهردار تهران خبر داد
بازگشایی ۶۸ مجموعه ورزشی تعطیل شده شهرداری تهران
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از بازگشایی ۶۸ مجموعه ورزشی تعطیل شده شهرداری تهران خبر داد.
محمد امین توکلی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران، گفت: در این دوره مدیریت شهری زمانی که سازمان ورزش وجوانان، تحویل تیم ما داده شد، به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا شاهد تعطیلی مجموعه‌های ورزشی بودیم. همچنین برخی از این مراکز یا مشکلات مدیریتی داشتند یا اشکالاتی در نظام پیمانکاری آن وجود داشت، به همین دلیل دچار رکود و رخوت جدی شده بودند.وی ادامه داد: ۶۸ مجموعه ورزشی تعطیل شده، بازگشایی شده و بیش از ۳۰ مجموعه ورزشی جدید به مجموعه‌های ما اضافه شد. با این اقدامات، سازمان ورزش شهرداری تهران از زیان‌ده بودن خارج شد. با فعال شدن این مجموعه‌ها، امکان تسویه بدهی‌ها را پیدا کردیم و فضا برای تحرک و جریان‌سازی ایجاد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی