صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد

آغاز فروش مجازی میادین میوه و تره‌بار

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

 
برای افزایش سطح فروش و خدمات، فروش مجازی میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران آغاز شد.سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در حاشیه یکصدمین برنامه پویش امید و افتخار و افتتاح 22 بازار جدید، در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن بیان این خبر افزود: شهروندان می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با همان قیمت در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران اما به صورت آنلاین خریداری کنند.به گزارش «ایران»، در حال حاضر ۲۰ فروشگاه شهروند و ۲۵ میدان میوه و تره بار با نرم‌افزار موبایلی شهرزاد خدمات تحویل در منزل دارند.
 اختلاف قیمت 42 درصدی میادین میوه و تره‌بار با سطح شهر
سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، با اعلام اینکه با افتتاح 22 بازار جدید، 460 هزار نفر از خدمات بازارها در 15 منطقه استفاده خواهند کرد، گفت:81 درصد محلات تهران تحت پوشش سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری قرار گرفته است و تا پایان سال با افتتاح‌هایی که انجام می‌شود، سطح خدمات و تعداد بازارها افزایش می‌یابد.
بختیاری‌زاده، در زمینه قیمت‌ها و اختلاف قیمت بازارهای میوه و تره بار شهرداری با وانتی‌های سطح شهر که در مواردی ارزان‌تر از میادین میوه و تره‌بار هستند، توضیح داد: وانتی‌ها هیچ گونه عوارضی پرداخت نمی‌کنند و نظارتی هم بر کار آنها وجود ندارد و امکان اینکه تشخیص داده شود وزن میوه‌ها را درست اندازه‌گیری می‌کنند یا خیر، وجود ندارد. از این رو ممکن است با قیمت‌های پایین‌تری محصولات را عرضه کنند. این در حالی است که طبق آخرین آمارها و گزارش‌های بانک مرکزی، در میوه و تره بار 42 درصد اختلاف قیمت با میانگین سطح شهر تهران وجود دارد؛ قیمت سازمان بر این اساس پایین‌تر است و در تمام مناطق شهر تهران از منطقه یک تا منطقه 22 قیمت‌ها یکسان است.
وی درباره کیفیت محصولات در مناطق مختلف نیز گفت: کیفیت‌ها نزدیک به هم است. کف قیمت ممکن در میادین میوه و تره بار در نظر گرفته می‌شود و سعی می‌کنیم اختلاف 30 تا 40 درصدی در سطح شهر تهران رعایت شود. در عین حال، دغدغه ما این است که مردم بتوانند محصولات باکیفیت و با قیمت متعادل تهیه کنند. لزوماً هم با قیمت پایین شاید بعضاً از کیفیت کاسته شود، لذا محصول با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب‌تر در جایگاه‌ها ارائه می‌شود.
بختیاری‌زاده در خصوص آمار نهایی جایگاه‌های میادین میوه و تره بار در پایتخت گفت: با افتتاح 22 بازار، تعداد بازارها به 312 مورد رسید و این بازارها در 22 منطقه تهران پراکندگی دارند.وی  افزود: تلاش می‌کنیم که در تمام محلات بازارهایی ایجاد کنیم تا سطح پوشش خدمات‌رسانی در سطح شهر تهران کامل شود.
میوه و خرمای ماه مبارک رمضان ذخیره شده است
بختیاری‌زاده درباره نزدیک بودن ماه مبارک رمضان و همچنین شب عید و افزایش میزان خرید مردم از میادین میوه و تره بار، گفت: باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار، محصولاتی نظیر سیب، پرتقال و همچنین خرمای ماه مبارک رمضان، خریداری و ذخیره‌سازی شده و آماده ارائه به همشهریان است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی