روی خط جشنواره

نمایشگاه پوسترهای
ادوار جشنواره‌های فجر

نمایشگاه پوسترهای ادوار جشنواره‌های فیلم، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر، با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و امیرعبدالحسینی دبیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در کوشک باغ هنر افتتاح شد. نظری اظهار داشت: مخاطب برای اینکه جذب اثر شود به اِلمان نیازمند است. تقریباً از اواسط دهه ۶۰ تا به امروز نگاه برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر معطوف به طراحی پوستری متناسب با فضای هر دوره بوده و این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

سخت‌ترین کار
خلق جهان فانتزی

محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «رویاشهر» در نشست جشنواره فجر گفت: بعد از تجربه «بنیامین» فکر کردیم چطور می‌شود سخت‌ترین کار ممکن را پیش ببریم و به سراغ ساخت جهان فانتزی رفتیم. یعنی چیزی که خصوصاً استودیو‌های امریکایی دنبال آن هستند. ما در این خلق جهان فانتزی زمان زیادی نداشتیم و به شکل فشرده همه چیز را از نظر نیازهای قهرمان خود چیدیم.

 

ساخت فیلم شهید زین‌الدین به توصیه سردار سلیمانی

عباس نادران، تهیه‌کننده فیلم «مجنون» در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر درباره ماجرای ساخت آن گفت: باعث و بانی اصلی ساخته شدن «مجنون» شهید قاسم سلیمانی است. او دو سال قبل از شهادتش برای احوالپرسی از خانواده شهید زین‌الدین به منزل آنها می‌رود و در آن جلسه مادر شهید گله می‌کند که چرا تاکنون اثری درباره این دو برادر ساخته نشده است. شهید سلیمانی در همان تعطیلات عید بچه‌های اوج را صدا می‌زند می‌گوید باید فیلمی درباره این شهید بسازید.

 

کمک‌هزینه‌های تئاتر فجر پرداخت شد

دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد تعهدات مالی جشنواره‌ نسبت به گروه‌های تئاتری حاضر در جشنواره انجام و تسویه شد. امیرحسین شفیعی درباره انجام تعهدات مالی جشنواره نسبت به گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد تئاتری، گفت: تا این لحظه مبالغ تمام جوایز بخش‌های مختلف به حساب هنرمندان برگزیده واریز شد. در مجموع جوایز حدود ۲ میلیارد تومان بوده است. کمک‌هزینه بخش‌های مختلف جشنواره به حساب همه شرکت‌کننده‌ها واریز شد.

جستجو
آرشیو تاریخی