برگزاری بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران در اوایل اسفندماه و بعد از وقفه‌ای 6 ساله

دولت حامی تمام قد رسانه هاست

سعیده احسانی راد
خبرنگار

بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه مطبوعات با عنوان «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، بعد از وقفه‌ای 6 ساله قرار است با شعار«نجستم همیشه جز از راستی» از 29 بهمن تا 2 اسفند، در مصلای تهران برگزار شود.

تجلیل از 5 چهره‌ ملی و پیشکسوتان عرصه رسانه
فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری ‌بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه گفت: «در این رویداد 600 رسانه حضور دارند و از ۵ چهره ملی رسانه‌ای و بیش از ۲۰ چهره پیشکسوت رسانه‌ای استانی تجلیل خواهد شد.»
 مهدی‌پور ادامه داد: «رسانه‌های مکتوب، برخط، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های نوین و رسانه‌های دانش‌بنیان به این رویداد دعوت شدند.به حوزه فناوری توجه زیادی داشته‌ایم و به همین منظور بخشی برای گروه‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه در نظر گرفته شده است. چراکه معتقدیم رسانه به حوزه فناوری گره خورده است. گروه خاص دیگر نمایشگاه امسال، فعالان رسانه‌ای یا انسان رسانه‌ها هستند. ما در سال گذشته حمایت‌هایی از کسب و کارهای آسیب دیده در نظر گرفتیم و در تمامی بندهای آن حمایت‌ها، اهالی رسانه نیز در نظر گرفته شد. در این دوره نمایشگاه یک غرفه بزرگ برای انسان رسانه‌ها و کنشگران فضای مجازی داریم.»
وی درباره برنامه‌های ویژه بخش بین‌الملل نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار داشت: «با توجه به تحولات منطقه و وقایع بعد از طوفان‌الاقصی، بخش‌هایی برای رویداد غزه پیش‌بینی شده که تعدادی از فعالان و رسانه‎‌های خارجی دعوت شده‌اند، از رسانه‌های روسیه، قطر، ترکیه، لبنان و چین و برخی فعالان رسانه‌ای کشورهای اروپایی و کنشگرانی که طی ۱۲۰ روز گذشته در خصوص تحولات غزه فعال بودند نیز دعوت شده است.»

حمایت 800 میلیاردی از رسانه‌ها طی کمتر از یک سال
به گفته مهدی‌پوراز ابتدای امسال تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان از رسانه‌ها حمایت شده که شامل یارانه‌ها، آگهی‌های دولتی و تأمین کاغذ است. در گذشته بودجه برای خرید کاغذ حذف شده بود اما طی دو سال گذشته رقمی برای تأمین کاغذ در نظر گرفته شد که امیدواریم مقدار آن به 1000 میلیارد تومان برسد. وی همچنین به حمایت‌های غیر مستقیم از رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: «مجموع اعضای سامانه خبرنگاران به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران توسط این صندوق بیمه شدند که منابع مالی برای این کار هزینه شده است.»

نمایشگاه رسانه‌های ایران یک هفته مانده به انتخابات برگزار می‌شود
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأثیر نمایشگاه در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: «فضای کشور به سمت انتخابات حرکت کرده و بخش اصلی در این زمینه حوزه رسانه است، همیشه دربرگزاری این نمایشگاه توجه خاصی به مسائل روزسیاسی شده و قطعاً این‌ رویداد نیز در برگزاری پرشور انتخابات پیش‌رو تأثیرگذار خواهد بود و قادر است به تبادل ایده‌ها و نظرها کمک کند.»
محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیز در این نشست از طراحی و برگزاری چهار کارگاه در خصوص ارتقای سواد رسانه‌ای در نمایشگاه رسانه‌های ایران خبر داد و گفت: «در این کارگاه‌ها روزنامه‌نگاران و دانشجویان حوزه ارتباطات جامعه هدف هستند و حداقل چهار نشست تجربه‌کاوی در نمایشگاه در نظر گرفته شده که این بخش در حال نهایی شدن است.»
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران توسط طراح آن محمد روح الامین رونمایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی