مرور

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد
پذیرش ۴۸۰۰ دانشجوی پزشکی
در دو سال اخیر
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توان افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی رشته پزشکی را برای سال آینده نداریم، گفت: در دو سال اخیر 4۸۰۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته شده‌اند.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری‌فرد، در نشست خبری در دهه فجر، درباره آخرین وضعیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: با افزایش بی‌رویه دانشجوی پزشکی مخالفیم و باید زیرساخت‌های آموزش از لحاظ کمی و امکانات فراهم شود. باقری‌فرد با تأکید بر اینکه دانشجویان پزشکی باید درست تربیت شوند زیرا با سلامت مردم سر و کار دارند، افزود: باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بدون زیرساخت، دانشجوی پزشکی نگیریم.

حقوق و کارانه دوره دستیاری افزایش می‌یابد
معاون وزیر بهداشت به دوره دستیاری تخصصی دانشجویان علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: اکنون این قشر حقوق کم دریافت می‌کنند و حق‌الزحمه آنها 8 تا ۱۱ میلیون تومان است که البته در ۲ سال اخیر افزایش یافته و امید است حقوق و کارانه آنها برای سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در رشته‌های بیهوشی، طب اورژانس و کودکان، کمترین پذیرش دانشجو را داریم، گفت: علت این امر پایین بودن میزان دریافتی این گروه از پزشکان است.
باقری‌فرد از برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ساماندهی صندلی‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: اکنون در حال ساماندهی هستیم تا افراد به سمت رشته‌های مورد نیاز جذب شوند و صندلی‌ها خالی نباشد.

جشنواره بین‌المللی جایزه معلم
امروز  برگزار می‌شود
معلمان و خبرنگاران برتر حوزه  تعلیم و تربیت معرفی شدند
جشنواره بین‌المللی جایزه معلم، امسال برای اولین‌بار، با هدف تکریم و تقویت شأن اجتماعی معلم و جشنواره جنبی انتخاب «بهترین خبر تعلیم و تربیت» برای معرفی خبرنگاران برتر حوزه تعلیم و تربیت امروز، چهارشنبه، برگزار می‌شود.
به گزارش دبیرخانه این جشنواره، جایزه معلم یک جایزه عام‌المنفعه و مردمی است که به‌طور سالانه به یک معلم یا چند معلم به‌طور مشترک اهدا خواهد شد. این جشنواره توسط بنیاد برهان برگزار می‌شود که طی دهه گذشته، فعالیت‌هایی را برای بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت انجام داده است.    امسال ۶ معلم به عنوان نامزدهای نهایی اولین دوره بین‌المللی «جایزه معلم» معرفی شدند.

خبرنگار «ایران» در میان برگزیدگان جشنواره بهترین خبر تعلیم و تربیت
یکی از بخش‌های جانبی این جشنواره انتخاب «بهترین خبر تعلیم و تربیت» است. خبرنگاران حوزه تعلیم و تربیت تا ششم بهمن امسال، ۱۷۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند. در نهایت کمیته داوری دومین دوره جایزه خبر تعلیم‌وتربیت، با ارزیابی آثار ارسالی، اسامی نامزدهای نهایی برای دریافت این جایزه را به ترتیب حروف الفبا اعلام کرد. مجید حسین‌زاده برای گزارش «تدریس عاشقانه در دل کوه‌ها»، معصومه درخشان برای گزارش «دانشمندانی کوچک در دل روستا»، غزل رضایی ثانی برای گزارش «شانه‌های نحیف؛ کوله‌های سنگین» و قمر طالبی فتح‌آباد برای گزارش «آقا معلمِ همه چی تمام!» نامزد شده‌اند که در آخر یکی از خبرنگاران برگزیده و سه نفر دیگر شایسته تقدیر خواهند بود.

جستجو
آرشیو تاریخی