مدیرعامل شرکت نوسازی شهر تهران در جلسه شورای شهر:

برنامه ارتقای وضعیت بازار تهران تدوین شد

مدیرعامل شرکت نوسازی شهر تهران، با اعلام اینکه برنامه ارتقای وضعیت بازار تهیه شده است، گفت: برنامه اقدام مشترک تهیه و مشخص شده است چه دستگاه‌هایی چه اقدامی و با چه اعتباری باید انجام دهند.
به گزارش ایرنا، مهدی هدایت، دیروز در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: تقاضای ما این است اعتباراتی که برای ایمنی بازار مشخص شده، در بودجه شهرداری تهران دیده شود تا بتوانیم از سایر دستگاه‌های اجرایی مطالبات را برای اختصاص اعتبار داشته باشیم.
 درخواست کمک شهردار منطقه ۱۲ از دولت برای ایمن‌سازی بازار
وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه۱۲، درجلسه دیروز شورا، با تأکید بر ضرورت ایمن‌سازی هرچه زودتر بازار سنتی تهران، گفت: متأسفانه اعتبارات کافی در شهرداری برای ایمن‌سازی بازار وجود ندارد و از دولت استمداد می‌کنیم تا بخشی از این کمبود را جبران کند.
انارکی، درخصوص آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی بازار تهران اظهار کرد: مجموعه بازار تهران با مشکلات عمده‌ای با موضوعات مختلف مواجه است؛ ۳۰ درصد از بازار اوقافی و ۴۰ درصد از آن میراثی است و مابقی نیز از میراث فرهنگی اثر گرفته است و برای مرمت باید از میراث فرهنگی مجوز بگیریم. در ۳۴ سرا، بازار و تیمچه با بیش از سه هزار واحد تجاری در حال اجرای دستورالعمل‌های ایمنی هستیم و صنوف نیز باید تکلیف خود را برای ایمنی بازار مشخص کنند.
نتیجه بی‌توجهی به هشدار ایمن‌سازی، پلمب است
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، از ارسال هشدارهای تکمیلی به ساختمان‌های ناایمن پایتخت خبر داد و گفت: نتیجه عدم توجه به این هشدارها پلمب ساختمان خواهد بود.
نادعلی درخصوص آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت اظهار کرد: سیستم سازمان آتش‌نشانی در موضوع صدور قوانین پروانه ساخت و مواردی که باید توسط سازنده رعایت شود، هشدارهای تکمیلی را داده است ولی برخی به این هشدارها توجه نمی‌کنند.
چمران: تصمیمات شهرداری تهران باید در شورا تصویب شده باشد
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری برای اجرای هرگونه طرح و پروژه مانند اجرای تراموا، خرید اتوبوس و خودروهای برقی باید مجوز و تأییدیه (مصوبه) شورا را داشته باشد. در غیر این صورت طرح وارد فاز اجرایی نخواهد شد. وی دیروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، افزود: شهرداری باید طرح جامع ترافیک را در شورا تصویب کند و سپس به شورای عالی ترافیک برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی