رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد

سیستم اورژانس با همکاری مخابرات الکترونیکی می‌شود

راه‌اندازی آمبولانس دریایی در جزیره بوموسی در دهه فجر

رئیس سازمان اورژانس، از الکترونیکی شدن سازکار سیستم اورژانس خبرداد و گفت: با استفاده از قابلیت فعال کردن سرویس لوکیشن که با همکاری مخابرات انجام داده‌ایم، موقعیت مکانی بیمار شناسایی و نیروها در مکان حضور پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اکنون۵۳ پایگاه هوایی در اورژانس داریم که دو پایگاه آن مربوط به هواپیمای بال ثابت است.
وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۳۱۴ پایگاه اورژانس جدید راه‌اندازی شده است و در ایام دهه فجر، ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده‌ای افتتاح می‌شود. میعادفر از راه‌اندازی آمبولانس دریایی در جزیره بوموسی در دهه فجر خبر داد و گفت:‌ با راه‌اندازی این پایگاه می‌توان از طریق دریایی و هوایی به مردم ایران که ساکن در جزایر خلیج فارس هستند، خدمت‌رسانی بهتری داشت. وی یادآور شد که اکنون اورژانس در جزایر هرمز و قشم، آمبولانس دریایی برای انتقال بیماران در اختیار دارد و سومین قایق دریایی قرار است از بوموسی به بندرعباس مأموریت انجام دهد.
قرارداد خرید 500 آمبولانس منعقد شد
میعادفر با بیان اینکه سالانه بیش از چهار هزار سورتی پرواز داریم، گفت: پنج هزار و ۵۰۰ آمبولانس داریم که سه هزار و ۵۰۰ دستگاه فرسوده هستند؛ البته برای خرید ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده که بخشی از آن تا پایان سال وارد ناوگان اورژانس می‌شود و تا اواسط سال آینده نیز به ۶۵۰ دستگاه آمبولانس قابل افزایش است. رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در دولت سیزدهم حدود ۱۰۰دستگاه آمبولانس از سازمان‌های مختلف خریداری و ۲۰۰ موتورلانس در شهرهای مختلف توزیع شده است. موتورلانس‌ها در مناطق پرترافیک می‌توانند سریع‌تر بر بالین مصدومان حاضر شوند.
تمهیدات جدید برای تماس آسان معلولان و ناشنوایان با ۱۱۵
محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران، در این نشست، از فراهم شدن امکان برقراری تماس آسان با اورژانس برای معلولین و ناشنوایان خبر داد و افزود: بزودی برای مبتلایان به اوتیسم نیز این اقدام انجام می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی