صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

در جنگ خیبر چه گذشت؟
حسن روح‌الامین متنی از آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری را بازنشر کرده که به جنگ خیبر اشاره داشته و در توضیح آن آمده: «در جنگ خیبر همه رفتند و برگشتند و گفتند که فتح این قلعه اصلاً شدنی نیست. وقتی پیامبر اکرم(ص) در جنگ خیبر پرچم را به دست امیرالمؤمنین(ع) دادند که بروند قلعه را فتح کنند، امیرالمؤمنین رفتند و دری را که چندین نفر باز و بسته می‌کردند، با یک دست کندند و در را پل کرده و لشکر را جابه‌جا کردند و کار تمام شد. حضرت فرمود: «ماقَلَعتُ بابَ خَیبَرَ بِقُوه جَسَدانیه» یعنی من با قوه جسمانی‌ام این کار را نکردم؛ من تمام هستی و قوای خودم را گذاشتم که فرمان نبی‌اکرم زمین نماند.»
 
نوشته نسیم ادبی درباره آسمان غرب
نسیم ادبی، بازیگر سینما و تئاتر در تازه‌ترین پست خود تصویری از پوستر فیلم سینمایی «آسمان غرب» را منتشر کرده و در توضیح آن نوشته: «آسمان غرب، به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد که در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در سانس اول سینمای رسانه به نمایش درمی‌آید. «آسمان غرب» گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های خلبان قهرمان شهید على‌اکبر شیرودی را در التهابات یک ماه نخست جنگ در غرب کشور روایت می‌کند. میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی، محمدرضا صولتی، احسان عباسی، صفر محمدی، راهله لطفی، احسان صاحب‌الزمانی و یوسف فروتن ازجمله هنرمندانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. نسیم ادبی نیز ازجمله هنرمندان حاضر در این فیلم سینمایی است.
 
مجموعه کتاب تازه مژگان کلهر
مژگان کلهر، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان با انتشار تصاویری از مجموعه کتاب تازه‌اش نوشته: «مجموعه بیا بغلم، همراه با دسته‌گلی زیبا و شیرینی از راه رسید. ممنون از انتشارات افق که با این کار شیرینی چاپ کتاب‌های جدید را دوچندان می‌کند. این کتاب‌ها را می‌توانید با کوچولویتان بخوانید و بازی کنید و بغلش کنید و باهم بخندید.» مژگان کلهر ویراستار، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان است. وی در رشته مترجمی زبان انگلیسی، تحصیل کرده‌ و از سال‌ها قبل قدم به عرصه کتاب گذاشته است، کلهر علاوه بر تألیف در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ترجمه چند رمان را هم برای نوجوانان در کارنامه‌اش دارد.
 
خبر وحید خضاب درباره آثار تازه‌اش
وحید خضاب، شاعر و مترجم زبان‌های عربی و انگلیسی یکی از مطالب اخیر صفحه انتشارات سوره مهر را در استوری خود به اشتراک گذاشته است؛ این پست درباره یکی از کتاب‌هایی است که خضاب نوشته و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ او در همین رابطه چند سطری نوشته که در آن آمده: «کتاب مروری بر تاریخچه و تفکرات سازمان مجاهدین خلق اولین کتابی بود که نوشتم. تقریباً 10 سال قبل. ان‌شاءالله در سال آینده مجدداً دو کتاب درباره مجاهدین خلق خواهم داشت: تاریخ مصور مجاهدین از تأسیس تاکنون.» در توضیحات مندرج در صفحه انتشارات سوره مهر هم آمده: «خاطرات انقلاب اسلامی را که ورق می‌زنیم، ردی از مجاهدین خلق در بسیاری از وقایع و اتفاقات آن روزها وجود دارد. به بهانه دهه فجر به سراغ کتاب‌هایی رفتیم که از این سازمان و جنایاتش بیشتر می‌گوید، آن هم از زبان افرادی که تا دل این سازمان و اردوگاه اشرف پیش رفتند.»
 
دردانه نگین انگشتری فرهنگ و هنر ایران زمین
شبنم مقدمی با انتشار عکسی از استاد علی نصیریان به بهانه تولد ۸۹ سالگی این هنرمند بزرگ در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «میلادتان خجسته عالیجناب نصیریان بسیار عزیز... سایه‌تان مستدام آقا که زیر سایه بلند شما می‌شود قد کشید، می‌شود آموخت و به گرد پایتان رسید... بمانید برایمان آقا، دردانه نگین انگشتری فرهنگ و هنر ایران زمین، پروردگار مهربانی‌ها حافظتان باد. تولدتان مبارک ما و همه ایران.»

جستجو
آرشیو تاریخی