صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

آزمون: برای  فینال هم قسم شد‌ه‌ایم
سردار آزمون بعد از پیروزی ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: افتخار می‌کنم کنار این بازیکنان بازی می‌کنم. در دور حذفی سخت است که از تیم رقیب عقب باشید و بازی را ببرید. همه تلاش‌مان را می‌کنیم با پیروزی در بازی بعدی در فینال حاضر شویم. همه بچه‌ها برای رسیدن به فینال هم قسم شده اند.» او درباره اینکه به دلیل رد گلش به دلیل آفساید بدشانسی آورده است، گفت: «بله بدشانسی آوردم. کمک داور ویدیویی گاهی به نفع آدم و گاهی به ضرر است. امیدوارم در بازی‌های بعدی جبران کنم.»
 
 عزت‌اللهی: فعل خواستن را صرف کردیم
سعید عزت‌اللهی پس از پیروزی تیم ملی مقابل ژاپن گفت: «ابتدا خسته نباشید می‌گویم به کادر فنی و بازیکنان. واقعاً دم‌شان گرم. فعل خواستن را صرف کردیم و نشان دادیم که اگر ایرانی‌ها بخواهند کاری را انجام دهند، هیچ نیرویی جلودارشان نیست. دست خانواده‌های خود و مردم را می‌بوسم که حامی ما بودند و خدا را شکر که شرمنده آنها نشدیم. ما در بازی قبلی 120 دقیقه بازی کرده بودیم و استرس پنالتی‌ها را هم داشتیم. از طرف دیگر زمان زیادی برای ریکاوری هم نداشتیم و این موضوع کار ما را سخت کرده بود. در این مدت همه شبانه روزی همت کردند و نتیجه‌اش را مقابل ژاپن گرفتیم. از حالا باید از نظر ذهنی خود را ریکاوری کنیم تا در 3 روز آینده آماده مرحله نیمه‌نهایی شویم.»
 
 ابراهیمی: گل ژاپن شوک داد
امید ابراهیمی هافبک تیم ملی بعد از برد مقابل ژاپن چنین نظر داد: «خدا را شکر که پیروز شدیم و بازیکنان از جان مایه گذاشتند و بین دو نیمه در رختکن گفتیم که هیچ چیز از دست نداده ایم و 45 دقیقه دیگر زمان داشتیم. گل ژاپن شوک داد به ما و این شوک باعث شد نیمه دوم بهتر بازی کنیم. ژاپن در نیمه دوم یک توپ روی دروازه ما نیاورد. بازیکنان ترکاندند. مبارک همه مردم ایران باشد و بعد از گل دوم من با اینکه در میدان بودم اما بغض کردم. حس مردم را درک کردم و امیدوارم این شادی‌ها ادامه‌دار باشد و بتوانیم مردم کشورمان را در فینال خوشحال کنیم.

 جهانبخش: کریم گفت پنالتی بزن
علیرضا جهانبخش پس از پیروزی ایران مقابل ژاپن، گفت: «تنها کسی که کنار زمین گفت علی برو پنالتی را بزن کریم انصاری فرد بود. خدا را به‌خاطر این برد ارزشمند شاکریم. ژاپن تیم قابل احترامی بود اما فعل خواستن را در تیم ما دیدند مخصوصاً وسط نیمه و زمانی‌که یک بر صفر عقب بودیم بچه‌ها همه ایمان داشتند که می‌توانیم به بازی برگردیم. نیمه دوم باید با قلبمان بازی می‌کردیم تا مردم را خوشحال کنیم. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم. پنالتی را با همه وجودم زدم چرا که فشار ۹۰ میلیون ایرانی روی دوشم بود و خدا را شکر شرمنده مردم نشدم.»

 نویدکیا سرمربی مس رفسنجان شد
پس از قطع همکاری مس رفسنجان با ساکت الهامی، این باشگاه به‌دنبال جذب سعید دقیقی افتاد و این مربی حتی در تمرینات مس هم حضور پیدا کرد اما در‌نهایت او دوباره به قزوین بازگشت تا کارش را با شمس‌آذر دنبال کند. در این شرایط، مسی‌ها به‌دنبال مربی جدید افتادند و پس از مذاکراتی که با گزینه‌هاى خود داشتند، درنهایت با محرم نویدکیا، بازیکن سابق تیم ملى و سپاهان، برای سرمربیگری به توافق رسیدند تا این مربی جوان که سابقه هدایت سپاهان را در کارنامه‌اش دارد، در نیم‌فصل دوم روی نیمکت رفسنجانی‌ها بنشیند. دستیاران نویدکیا نیز با نظر سرمربى و پس از توافق نهایى با باشگاه به‌زودى معرفى خواهند شد.
 
 
مقصودلو، شطرنجباز رتبه 29 جهان
پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۷۱۵ در رده ۲۹ شطرنج جهان ایستاده است. در جدیدترین رنکینگ اعلامی فدراسیون جهانی مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۰ در رده اول بخش کلاسیک ایستاد. فابیانو کاروانا با پرچم امریکا و با ریتینگ ۲۸۰۴ در رده دوم و هیکارو ناکامورا با پرچم امریکا و با ریتینگ ۲۷۸۸ در رده سوم دنیا قرار دارند. علیرضا فیروزجا هم ششم جهان است. اما پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، نفر ۲۹ جهان است.

 
صعود تاریخی دختران بدمینتون‌باز ایران به فینال دوبل فجر
دیروز اتفاقی تاریخی رخ داد و تیم دوبل دختران ایران با غلبه بر تیم قدرتمند مکزیک فینالیست شد. در ادامه رقابت‌های سی و دومین دوره جام فجر دیروز تیم دوبل (دونفره) بدمینتون ایران در نیمه نهایی به میدان رفت. پریا اسکندری و رومینا تاجیک که روز گذشته با غلبه بر تیم قدرتمند هند مدال برنز خود را قطعی کرده بودند دیروز نیز تیم دو نفره مکزیک با ترکیب هارامارا گیتان و سابرینا سولیس را دو بر یک و با نتایج ۲۱ بر ۱۱، ۱۱ بر ۲۱ و ۲۱ بر ۱۵ شکست دادند و فینالیست فجر شدند. مدال نقره این دو دختر بدمینتون‌باز ایرانی قطعی است و این دو امروز برای مدال طلا تلاش می‌کنند. رنکینگ حریف ایران در نیمه نهایی ۶۴ بود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی