صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایلنا

  منوچهر جهانیان، دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با اشاره به اینکه گردشگری باید در لیست اولویت‌های دولت قرار گیرد، تأکید کرد: در بحث مدیریت برنامه‌ریزی سفر، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ضعف‌های بسیاری داریم، زیرا برنامه‌ریزان نگاه علمی و دقیقی به این مقوله ندارند و همتی برای اصلاح و رفع ایرادات حوزه گردشگری وجود ندارد.

 

شفقنا

  داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوای سازمان محیط‌‌زیست با اشاره به نتایج پژوهش‌های علمی که تأکید می‌کند در ایران می‌توانیم حداقل ۳۰۰ روز از هر ۳۶۵ روز سال از ظرفیت تولید برق خورشیدی بهره‌مند شویم، افزود: مصرف سوخت‌های فسیلی عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای و مهم‌ترین منشأ بروز تغییرات اقلیمی است. هر قدر مصرف سوخت‌های فسیلی در سطح کشور کاهش یابد، آلودگی هوای کلانشهرها و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر خواهد شد و این موضوع در بلندمدت بر کاهش اثرات مخرب تغییرات اقلیمی نظیر افزایش متوسط دمای هوا، کاهش بارندگی، خشکسالی‌های پیاپی، رشد بیابان‌زایی و تشدید گردوغبار تأثیر می‌گذارد.

 

ایلنا

  عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیاز چوبی کشور را سالانه ۱۶.۵ میلیون مترمکعب برآورد کرد و ضمن تأکید بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در کشور، آن را بسیار اقتصادی و مقرون بصرفه دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال بین مردم منطقه، درآمدزایی بالایی نیز دارد.

 

فارس

  عطاءالله کاویان، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به تأثیر مثبت لایروبی تالاب میانکاله در میزان آبگیری در غرب این تالاب گفت: انتظار داریم پیگیری ستاد احیای تالاب‌ها نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد تا بتوانیم بحث لایروبی را در قالب ستاد ملی احیا که برعهده وزارت نیرو است به درستی انجام دهیم.

 

ایرنا

  ایرج حشمتی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه استانداردهای آلودگی آب کشور در سطح استانداردهای اتحادیه اروپاست، گفت: پایش مستمر کیفیت آب‌های سطحی در بیش از ۷۰۰ نقطه در کشور به طور مداوم انجام می‌شود.

 

ایلنا

  بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تاریخ ۱۲ الی ۲۲ بهمن‌ماه رایگان است. این مجموعه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ و روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

 

ایرنا

  حسین ایزدی، دبیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مازندران با اشاره به بهره‌برداری ۱۵ واحد هتل‌آپارتمان و اقامتگاه در دهه فجر امسال گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی مسافران در این استان اضافه شد. ۲ هتل‌آپارتمان در شهرستان چالوس و۱۳ اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های گلوگاه بهشهر، ساری، سوادکوه شمالی، قائمشهر، آمل و کلاردشت احداث شده است و در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فارس

  عزیز عبدالحکیم‌اف، وزیر اکولوژی، محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان گفت: در این کشور ساخت کارخانه‌های سیمان ممنوع می‌شود. از 47 کارخانه ساخته شده، 23 کارخانه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. هنگام بررسی فعالیت 25 تولید‌کننده سیمان مشخص شد 90 درصد آنها الزامات زیست‌محیطی را نقض می‌کنند.

 

پاد

  اقبال حمیدی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست کردستان گفت: قبل از انقلاب تنها یک منطقه حفاظت شده در استان وجود داشت. مناطق حفاظت شده استان پس از پیروزی انقلاب به 8 منطقه افزایش یافته که با رشد ۸۵ درصدی به ۲۰۷ هزار هکتار ارتقا پیدا کرده است. پاسگاه‌های محیطبانی از 2 باب به ۱۹ باب و تعداد محیطبانان هشت برابر افزایش و پرسنل اداره کل نیز از ۳۰ نفر به ۲۳۳ نفر ارتقا یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی