دیگه‌چه‌خبر؟

تجزیه‌طلب‌ها
رکن جدی تبلیغات BBC
خبر اول اینکه، سال گذشته پس از فروکش کردن آشوب‌ها در ایران، آشوب و اغتشاش در بدنه اپوزیسیون خارج‌نشین افتاد و جناح‌‌های مختلف با تشدید درگیری‌ها از وابستگی‌های متعدد یکدیگر به قدرت‌های بیگانه پرده برمی‌داشتند. با تعطیلی شبکه سلطنت‌طلب منوتو در هفته گذشته، حالا تجزیه‌طلب‌ها میان‌دار اپوزیسیون شده‌اند. در این میان اما تجزیه‌طلب‌های کرد وابسته به رژیم‌صهیونیستی با افزایش آنتن از سوی BBC و اینترنشنال در لندن و تجزیه‌طلب‌های بلوچ با حمایت از سوی رسانه‌هایی چون رادیوفردا و صدای امریکا روند تحت حمایت راهبران قبلی خود را ادامه دادند. برای مثال پروژه پوشش رسانه‌ای گروهک‌های کردی در BBC فارسی با محوریت خبرنگار کرد زبان این رسانه یعنی ژیار گل دنبال می‌شود و در اینترنشنال نیز چهره‌های وابسته به گرو‌ه‌های مسلح کردی تحت عنوان «کارشناس» به روی آنتن این شبکه می‌آیند.
رادیو فردا و صدای امریکا نیز با ادعای دسترسی به منابع خبری در سیستان و بلوچستان و پوشش ویژه و بدون تأخیر مسائل تفرقه‌برانگیز، در راستای تحریک اختلافات و یا حمایت تلویحی از تروریسم مسلح در جنوب شرق ایران تلاش می‌کنند.
بنظر می‌رسد روند تقویت رسانه‌ای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب با هدف تأثیر بر قومیت‌ها و به منظور زمینه‌سازی برای ایجاد ناامنی به رویکرد اتاق فکر جنگ تبلیغاتی دشمن بدل شده است و سلطنت‌طلب‌ها نیز با از دست دادن تریبون اصلی خود -یعنی منوتو- احتمالاً بیش از گذشته به کنار بروند.
با اینحال گویا BBC فارسی تعارفات قبلی را کنار گذاشته و مطابق سیگنال دریافتی از کارفرمایان خود، حریص‌تر از گذشته علیه تمامیت ارضی ایران سخن به میان می‌آورد. در یک نمونه، این شبکه در گفت‌و‌گو با یک تجزیه‌طلب مدعی شد که کردستان کشوری تکه‌تکه‌ شده است و اقوام کرد باید از سرزمین‌های مادری خود جدا شوند!
تزویر BBC آنجاست که با رد تجزیه‌طلب بودن گروهک‌های مسلح، آنها را «احزابی به دنبال حقوق مردم» معرفی می‌کند! احزابی که طی دهه‌های گذشته حقوق مردم را از طریق همپالگی با بیگانگان و دشمنان مردم و همچنین ایجاد ناامنی و بمب‌گذاری در اماکن حساس کشور خود دنبال می‌کنند!


دروغ ضدانقلاب
زود برملا شد
دست آخر اینکه، همزمان با آغاز دهه فجر، رسانه‌های اصلی جریان اپوزیسیون با انتشار ویدیویی مدعی شدند که مقامات یک شهرستان به منظور گرامیداشت دهه فجر قصد اهدای گل به مسافران در پای هواپیما را داشتند اما هیچ یک از مسافران گل را نگرفتند؛ دروغی که هم زود برملا شد هم عمق کینه جریانات وابسته ضدانقلاب را نسبت به مردم و انقلابشان نشان داد.
در همین راستا فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی که به دنبال القای شیطنت بوده، مربوط به سال گذشته و مراسم اهدای گل به کادر پرواز در این فرودگاه است.در این مراسم قرار بود کادر پرواز ابتدا از هواپیما خارج شوند اما برای اینکه مسافران معطل نشوند ابتدا مسافران پیاده شدند و سپس مسئولان شاخه گل‌ها را به کادر پرواز اهدا کردند. گفتنی است در این کلیپ امام جمعه سابق کنارک حضور دارد و نشان دهنده قدیمی بودن ویدیو است؛ امام جمعه جدید کنارک طی ماه‌های اخیر منصوب و مشغول به فعالیت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی