صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایسنا

مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن

مراسم پاسداشت سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین کشوری و لشکری در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم همچنین جایگاه جلوس حضرت امام در کنار قطعه ۱۷ بهشت زهرا(س) گلباران و یاد شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.
نیروهای مسلح نیز پیش از این مراسم، با برگزاری رژه موتوری در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) این روز تاریخی را گرامی داشتند. در شهرهای مختلف کشور نیز مردم با عطرافشانی گلزار شهدا، مراسم آغاز چهل‌وپنجمین دهه فجر انقلاب را برگزار کردند.

 

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور

بازدارندگی دفاعی و دستاوردهای علمی
مدیون خون شهدا و صبر خانواده آنها است

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح روز پنجشنبه در اولین روز گرامیداشت دهه فجر، در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با بیان اینکه بازدارندگی دفاعی، اقتدار نظامی و توانایی و دستاوردهای علمی کشور بویژه در حوزه هسته‌ای مدیون خون شهدا و صبر خانواده این عزیزان است، تصریح کرد: همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان توجه به دغدغه‌های آنان است. وی خاطرنشان کرد: نقش همسران و خانواده شهدا در ارتباط با فرهنگ عمومی پایداری و مقاومت بی‌بدیل است.
مخبر  تصریح کرد: امروز شهدای هسته‌ای چراغ راه علمی کشور بوده و اقتدار هسته‌ای کنونی با مجاهدت‌ها و تلاش‌های این شهدا امکان‌پذیر شده است.
در این دیدار خانواده شهدای هسته‌ای نیز از دولت خواستند تا با گسترش تعاملات صنفی و الگوسازی از مجاهدت‌های بانوان فرهیخته به هویت‌یابی نسل جدید جوانان و بویژه دختران کمک شود.

 

ایرنا

2024؛ سال پرکار و پر برنامه گروه «بریکس»

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح نتایج و دستاوردهای اجلاس بریکس در مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال چندجانبه‌گرایی و عدالت در جهان است. ‌ وی با اشاره به آغاز ریاست دوره‌ای روسیه بر گروه بریکس در سال‌ جاری میلادی تأکید کرد: برای سال ۲۰۲۴ نیز ۲۳۵ برنامه تنظیم شده است که گویا کار بسیار بزرگی در پیش داریم.
اولین نشست نمایندگان گروه بریکس در سال جدید میلادی پس از سه روز مذاکره و رایزنی فشرده در حالی به پایان رسید که اعضای جدید از جمله ایران نقشه راه توسعه همکاری‌ها به منظور تقویت چندجانبه‌گرایی، توسعه عدالت و امنیت در جهان، ایجاد سازکاری برای استفاده از ارزهای ملی، دلار‌زدایی و ایجاد ارز واحد بریکس و رفع موانع بانکی، مالی و گمرکی را ترسیم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی