صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رهاوردهای دومین سفر استانی به هرمزگان دریک نگاه

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به هرمزگان، رهاوردهای اقتصادی و صنعتی متنوعی برای استان داشت. در این سفر، جشن احیای 610  واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان برگزار شد. این جشن، پس از بازدید آیت‌الله رئیسی از بخش‌های مختلف شرکت کشتی‌سازی احیا شده «سپهر دریا جنوب» برگزار شد. به گفته مدیران شرکت کشتی‌سازی سپهردریا جنوب، با اهتمام و پیگیری‌های دولت و حل مشکلات این شرکت طی دو سال و نیم گذشته، تعداد کارگران آن به 400 نفر افزایش یافته و اکنون حدود 20 فروند کشتی در حال ساخت، تجهیز یا تعمیر است. گفتنی است با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی استان در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی، علاوه بر ایجاد 17 هزار و 800  فرصت شغلی، بیش از 21 هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.
علاوه بر احیای واحدهای تولیدی، پنجشنبه گذشته رئیس‌جمهور از 157 پروژه در حوزه صنعت و انرژی استان هرمزگان بهره‌برداری کرد و درعین حال، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی 5 هزار مگاواتی سیریک نیز آغاز شد. 4 واحد نفتی و پالایشی، 243 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق، 128 کارخانه و بنگاه اقتصادی، 232 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی و هفت شهرک صنعتی جدید از جمله 157 طرح حوزه صنعتی و انرژی در استان هرمزگان است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شدند.
در حوزه تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی استان هرمزگان نیز با حضور رئیس‌جمهور 32 طرح بهداشتی-درمانی از جمله فاز جدید 112 تختخوابی بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس به بهره‌برداری رسید. اعتبار تأمین شده برای این طرح‌ها، یک‌هزار و 24 میلیارد تومان بود که شامل مرکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، اورژانس هوایی، تجهیزات درمانی و‌ ام‌آرآی می‌شود. همچنین فاز جدید 112 تختخوابی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این فاز از سال 1400 و با شروع دولت مردمی آغاز شد که شامل بخش‌های مختلف اتاق عمل، آی سی‌یو، آنکولوژی و اورژانس است. با افتتاح این فاز ظرفیت تخت‌های بیمارستان کودکان بندرعباس از 134 تختخواب به عدد 246 رسید. یکی دیگر از ثمرات سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان، برگزاری جشن اهدای 14 هزار واحد مسکونی و 11 هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی بود. به گفته وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، از ابتدای آغاز به کار دولت 3 هزار و 600 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان هرمزگان تأمین شده که همزمان با سفر دولت مردمی به این استان علاوه بر واگذاری 14 هزار واحد مسکونی و 11 هزار قطعه زمین به متقاضیان هرمزگانی، عملیات آماده‌سازی و واگذاری 28 هزار قطعه زمین دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن و
3 هزار و 200 قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان آغاز شده است. همچنین با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ساخت 10 هزار واحد مسکونی ساحلی در استان هرمزگان با هدف فعال‌سازی اقتصاد دریا در این استان آغاز شد.
جستجو
آرشیو تاریخی