صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

در آستانه دهه فجر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مرقد امام(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند

دیدار یاران

رئیس‌جمهور و اعضای دولت مراسم تجدید عهد با بنیانگذار کبیر انقلاب را برگزار کردند


چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب، با حضور رهبر انقلاب اسلامی در مرقد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر نهضت اسلامی آغاز شد. روز گذشته و در آستانه دهه فجر، مرقد امام خمینی(ره) در زمان‌های جداگانه‌ای نیز میزبان آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا به همراه اعضای کابینه دولت و شورای عالی قوه قضائیه بود. همچنین زنگ انقلاب نیز همزمان با ساعت بازگشت حضرت امام به ایران رأس ساعت 9:33 صبح در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد؛ مراسم نمادین زنگ انقلاب نیز در دبیرستان شایسته تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

حضور در حرم و گلزار شهدا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز با حضور در مرقد امام خمینی(ره) ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یادگار ایشان را گرامی داشتند.
ایشان همچنین در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ حضور یافتند و یاد شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی بر مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و شهدای مبارزه با رژیم صهیونیستی نیز حضور پیدا کردند . از جمله شهدایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برسر مزار آنها حاضر شدند، شهید «محمدامین صمدی» بود که اخیراً در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به شهادت رسید.

تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام‌خمینی(ره)
روز گذشته همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و اعضای کابینه دولت سیزدهم در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب و جمهوری اسلامی، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.
رئیس‌جمهور و اعضای دولت همچنین بر مزار شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، شهید بهشتی و 72 شهید هفتم تیر حضور یافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام والای این شهدا ادای احترام کردند.
استکبارستیزی امام با قوت ادامه دارد
آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان حدیثی قدسی درباره ویژگی‌های بندگان صالح خدا حضرت امام خمینی (ره) را مصداق این حدیث شریف عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم حیات انسان به حیات جسم او نیست بلکه به میراث گرانقدر او است و از این جهت ما امام (ره) را زنده می‌دانیم، چراکه میراث او زنده است و جلوه‌های آن روز به روز در عالم بیشتر می‌شود.
رئیس‌جمهور در ادامه، اخلاص و حرکت در مسیر خدای متعال را از آموخته‌های حضرت امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: امروز فرزندان امام در جای جای منطقه این آموخته‌های اخلاقی، اعتقادی و جهادی امام را به جان و دل خریده‌ و متبلور ساخته‌اند.

انتخابات و مردم‌باوری امام
آیت الله رئیسی مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از جمله شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) به معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام خمینی(ره) است. رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه که امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود تحقق باور و آرمان امام خمینی (ره) است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به ظلم‌ستیزی و روحیه ضداستکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این موضع ضداستکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به امریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

هم پیشرفت و توسعه، هم پایبندی به اصول
رئیس‌جمهور همچنین توجه به مظلومین و فقرا را از دیگر آموخته‌های امام راحل برشمرد و افزود: ایام دهه فجر تذکار و یادآوری برای همه ماست که بدانیم امام (ره) چه اهدافی داشت ما در کجا قرار داریم و برای تحقق اهداف امام بزرگوار چه باید بکنیم؟
آیت‌الله رئیسی در ادامه مشروط کردن پیشرفت کشور به کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب را دوگانه‌ای کاذب و غلط دانست و افزود: امام (ره) به ما آموخت که هم می‌توان به اصول و مبانی دینی و اعتقادی پایبند بود و هم کشور را توسعه داد و امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز متکی به همین آموخته امام راحل سکان‌دار حرکت عظیم پیشرفت کشور هستند و جلوه‌های این پیشرفت نیز در جای جای کشور قابل مشاهده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز آن کسانی در خط امام هستند که نگاه و عمل‌شان به امام نزدیک‌تر است، افزود: اساساً نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی ترویج اندیشه‌ها و گفتمان امام خمینی (ره) بود، چراکه ظرفیت ایجاد تمدنی نوین بر پایه ارزش‌های الهی را داشت و امروز این رویداد عظیم به دست فرزندان امام در منطقه و جهان در حال تحقق است.

 

بــــرش

عزای جهان برای 3 سرباز امریکایی
سکوت در برابر 26 هزار شهید فلسطین
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز گذشته در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی اظهار کرد: امروز نماد ظلم در دنیای ما رژیم منحوس صهیونیستی است. واقعاً ملاک انسانیت در جهان تبدیل شده به اینکه ما ببینیم افراد نسبت به این رژیم و این غده سرطانی چگونه موضع می‌گیرند. در کشته شدن سه نفر امریکایی دنیا باید به عزا بنشیند و 26 هزار نفر جلوی چشم دنیا در غزه پاره پاره شدند، تبدیل به حقی می‌شود و بقیه هم سکوت می‌کنند؛ و این روزگار ما است.
وی ادامه داد: امروز هر مسأله‌ای که بخواهد داستان رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد و مسأله دیگری را جانشین توجه به غزه کند، یک انحراف است. هیچ چیزی در ذهن جامعه جهانی نباید بتواند جای این جنایت عجیب و به تعبیری «نسل‌کشی» را بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی