با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید برگزار شد


همزمان با چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه ملی دوسالانه جشنواره نشان هد‌هد سفید با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتاب و کتابخوانی و فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. آن‌طور که در گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده، در این مراسم فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان ضمن یادآوری خاطره‌‌ای از دوران کودکی خود گفت: «کتابخانه یک مسأله است و حرف زدن درباره کتاب مسأله دیگری است. ما در جامعه خود باید بتوانیم فضیلت و توسعه کتاب را پی بگیریم تا یک مسأله جدید در کشورمان رقم بخورد. ما مدیون کتاب هستیم. مردم ما کتاب می‌خوانند اما به همان اندازه درباره کتاب صحبت نمی‌کنند.»
در ادامه این مراسم از شش کتابدار به ترتیب پریسا کهنسال، صدیقه شهمرادی، سونیا مرادی، صمد رهبری‌یار، طیبه عبدلی، سارا خواجه با نشان هدهد سفید تجلیل و تقدیر شد. در بخش دیگری، فتح‌الله فروغی رئیس هیأت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان نیز ضمن تبریک ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌دلیل فراگیر کردن حوزه خودشان نسبت به گذشته تشکر می‌کنم. یکی از دستاوردهایی که در این راستا حاصل شده، جشنواره هدهد است. خوشحالیم که در این مسیر انجمن ناشران همراه این جشنواره بوده است و امیدواریم در زمان‌های آتی این همکاری بیشتر شود.»
در ادامه فروغی بیانیه‌ای را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: «در این جشنواره سعی بر آن است که علاوه بر معرفی کتاب‌های شایسته از نظر کودکان و نوجوانان برای کارشناسی و داوری کتاب‌ها استفاده شود تا این عزیزان برای آینده بتوانند کسب تجربه کنند.»
دومین جشنواره نشان هدهد سفید درحالی به پایان خود رسید که بعد از بررسی 300 عنوان کتاب، در نهایت تنها ۶ کتاب، به تفکیک ۳ کتاب کودک و ۳ کتاب نوجوان انتخاب شدند. معیار اصلی داوری آثار، نظر کودکان و نوجوانانی بوده است که کتاب‌ها را از کتابخانه‌ها به امانت گرفته و سپس نتیجه را بیان کرده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی