اخبار فوتبال

محکومیت فدراسیون و نساجی
کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین احکام انضباطی خود را منتشر کرد که براین اساس فدراسیون فوتبال و باشگاه نساجی نقره‌داغ شدند. فدراسیون فوتبال به خاطر ورود یکی از هواداران تیم ملی به زمین در جریان بازی با امارات در دور پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، مبلغ سه هزار دلار جریمه نقدی شد و باید این جریمه را ظرف مدت 30 روز از تاریخ صدور پرداخت کند. AFC همچنین به فدراسیون هشدار داده شده که در صورت تکرار این تخلف، ممکن است با مجازات شدیدتری مواجه شود. همچنین باشگاه نساجی به خاطر تخلفاتی در بازی با الهلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مبنی بر رفتار غیرورزشی هوادارانش و پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز، بطری و اشیای دیگر به زمین، در مجموع 22 هزار دلار جریمه نقدی شد. این باشگاه باید این جریمه را ظرف مدت 30 روز از تاریخ صدور این حکم به AFC پرداخت کند.


3 داور ایرانی مجوز VAR گرفتند
در نیم‌فصل اول فوتبال باشگاهی کشورمان موعود بنیادی‌فر تنها داور ایرانی بود که لایسنس قضاوت با کمک داور ویدیویی را داشت اما با تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، سه داور دیگر هم مجوز قضاوت با VAR دریافت کرده‌اند. امیر عرب براقی، مرتضی منصوریان و حسن اکرمی بعد از حضور در کافا و قضاوت مسابقاتی در ازبکستان، مجوز قضاوت با VAR را دریافت کرده‌اند. علی خسروی عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با فارس این خبر را اعلام کرد. به این ترتیب فدراسیون در تلاش است سه داور دیگری که در فهرست داوران بین‌المللی کشورمان قرار دارند نیز مجوز و لایسنس قضاوت با VAR را دریافت کنند. فهرست داوران بین‌المللی ایران در سال 2024 به این شرح است: موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، بیژن حیدری، حسن اکرمی، سید وحید کاظمی، امیر عرب براقی و مرتضی منصوریان.


تجمع هواداران استقلال و پرسپولیس
فعلاً خبری از واگذاری نیست
در حالی‌که یکی از شروط اصلی AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها است اما استقلال و پرسپولیس تاکنون خصوصی نشده‌اند. برای این موضوع مهلتی تعیین شده و از این رو تلاش‌هایی برای واگذاری پرسپولیس و استقلال صورت گرفته است. در این میان تسنیم گزارش داد: «امور مربوط به واگذاری این دو باشگاه در حال انجام و پیگیری است. کارهای واگذاری پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی به مرحله نهایی و پایانی رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بزودی شاهد واگذاری سرخ‌ها خواهیم بود. گزینه واگذاری استقلال نیز شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. در واقع پرسپولیس در این زمینه کمی جلوتر از رقیب خود است. با وجود این کارهای واگذاری استقلال در حال انجام است و در صورت برطرف شدن برخی موارد این اتفاق نیز نهایی خواهد شد.» با این حال، صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در جلسه صبح دیروز هیأت دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و پرسپولیس به شستا اعلام کرد: «تاکنون هیچ تصمیمی برای این دو باشگاه گرفته نشده و زمانی‌که تصمیم خاصی اتخاذ شود، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.» گفتنی است تعداد انگشت‌شماری از هواداران پرسپولیس صبح دیروز در واکنش به انتخاب اوسمار ویرا مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. عده کمی از هواداران استقلال هم مقابل ساختمان این باشگاه حضور یافته و علیه علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه شعار دادند.


اوسمار آقای گل برزیلی را می‌خواهد
باشگاه پرسپولیس پس از جذب عیسی آل‌کثیر و عبدالکریم حسن، حالا دنبال سومین خرید زمستانی خود است. این باشگاه که مکاتباتی نیز با باشگاه ژیل ویسنته پرتغال برای جذب علی علیپور داشت، پس از ناامیدی از بازگشت این بازیکن حالا سراغ گزینه‌های خارجی رفته است. به گزارش تسنیم، در همین زمینه اوسمار لوس ویرا سرمربی جدید پرسپولیس طی روزهای اخیر نام چند بازیکن خارجی را به مدیران باشگاه داده که یکی از این بازیکنان «ویلن موتا» مهاجم برزیلی تیم بانکوک یونایتد تایلند و آقای گل لیگ این کشور است. این بازیکن در لیگ تایلند 10 گل در 15 بازی و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه گل برای تیم تایلندی به ثمر رسانده است. ویلن همراه با تیم بانکوک یونایتد تایلند به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کرده و با توجه به درخشش این بازیکن در لیگ تایلند، باید دید تلاش مدیران پرسپولیس برای جذب این بازیکن به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی