ثبت‌نام ۲۳۰هزار نفر در سامانه شناسایی فاقدین شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور: تلاش می‌کنیم فاقدین شناسنامه در این دولت ساماندهی شوند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار نفر در سامانه شناسایی فاقدین شناسنامه ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار قطعی نیست اما امکان دارد که از اتباع هم باشند و ما در حال پایش این موضوع هستیم. در یک استان، 50درصد درخواست دهنده‌ها از اتباع بوده‌اند.
هاشم کارگر، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش برای ساماندهی افراد فاقد شناسنامه‌ در کشور، اظهار کرد: ما در کشور افرادی داریم که مدعی ایرانی بودن هستند و شاید بیش از بعضاً حدود ۷ دهه است که در کشور زندگی می‌کنند، اما اعلام می کنند که ایرانی هستیم. این در حالی است که هیچگونه سند و مدرکی ندارند. با این حال از چنین افرادی در سازمان ثبت احوال به نام فاقدین شناسنامه یاد می شود.
وی افزود: یکی از تأکیدات رئیس‌جمهور و وزیر کشور در ابتدای دولت این بود که افرادی که شناسنامه ندارند تعیین تکلیف شوند. سازمان ثبت احوال با همکاری وزارت کشور بخشنامه‌ای صادر و طی آن تکالیف تمامی دستگاه‌های متولی در این امر را تعیین کرد.ان‌شاءالله بتوانیم به این سمت برویم که برای ایرانیان فاقد شناسنامه، اسناد و مدارک هویتی صادر شود و غیرایرانی‌ها نیز تعیین تکلیف شوند .تلاش می‌کنیم تا ساماندهی فاقدین شناسنامه در همین دولت صورت بگیرد.رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای امسال، سامانه‌ای در دسترس عموم مردم قرار گرفت تا هر کسی که ادعای ایرانی بودن دارد اما اسناد و مدارک هویتی ندارد به این سامانه مراجعه و مدارک خواسته شده را در سامانه بارگذاری کند.
جستجو
آرشیو تاریخی